Hej,
Har ett mexitegelhus från 1970 med trappräcke som har sett bättre dar. Jag har nyligen byggt staket vid framsidan i tryckimpregnerat virke och tänker nu även byta ut trappräcket.
Jag är spontant inte sugen på att byta ut nuvarande gråa träet till tryckt virke eller bara sätta dit nya brädor som målas gråa, så därför söker jag bilder och förslag på annat snyggt virke som man kan använda istället.
Hur har ni gjort era trappräcken? Bilder i mängder önskas
Har ett mexitegelhus från 1970 med trappräcke som har sett bättre dar. Jag har nyligen byggt staket vid framsidan i tryckimpregnerat virke och tänker nu även byta ut trappräcket.
Jag är spontant inte sugen på att byta ut nuvarande gråa träet till tryckt virke eller bara sätta dit nya brädor som målas gråa, så därför söker jag bilder och förslag på annat snyggt virke som man kan använda istället.
Hur har ni gjort era trappräcken? Bilder i mängder önskas
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,D danne888 skrev:
Vi valde att kopiera utseendet på de gamla men nu blev det tryckimpregnerat istället för målat virke. Blev helt okej.
Man börjar se över bevarandeplan för dessa -70talshus med mexitegel. De flesta känns ju inte längre igen pga hårda renoveringar och "moderniseringar". Kul att TS behöll ursprungsdesignen (måla kan man ju göra senare).M Mawe85 skrev:
Klicka här för att svara