Vad ska jag göra med vårt ogästvänliga trapphus? Vi bor på andra våningen i ett 20-talshus och har alltså vår yttertrappa inomhus, U-trappa, ett fönster som förstås är nästan omöjligt att öppna/putsa och som vätter mot norr, ett trappräcke i uppändan av trappan och i nerändan en dörr mittemot ytterdörren, som leder in till lägenheten på första våningen. F n är det tapeter upptill och furupanel nertill på väggen.
Jag tänker riva ner tapeten med plastyta. Tacksam för tips på färger, vad jag ska göra med furupanelen och inte minst hur jag inreder trapphuset för att få det lite mera välkomnande. I nerändan får inget plats på golvet men i uppändan skulle man kunna få in ngn stol el dyl.
Isa