Slet ned vår rangliga spaljé. Några tips på vad man kan bygga lite smidigt?

Interiörbild av trappa med vitmålad spaljé och barngrind, ask mot vägg och förrådsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trappa med trästeg och vitmålade förvaringslådor under, provisorisk barngrind vid foten.
Skapa konto

Trappa i trä med provisorisk trägrind vid foten, ommålad vägg längs trappan och obehandlad vägg ovanför.
Skapa konto

Sen den vanliga frågan måla trappan eller inte? Min sambo vill gärna ha vit trappa men hur är det med färg? Fått för mig att det kan bli rätt så halt?

Har en provisorisk grind för vår 1,5 åring med.

Inga som har några tankar och tips om detta?

Halt blir det inte, för du kan till exempel lacka bara stegen efter du målat hela trappan. Då lackar du i en mattare glans bara, du kan också måla hela trappan i 15 glans. Upplevs inte halt hemma iaf. :)

Tack för tipset. Någon som har något tips om vad man ska använda för att bygga spaljé?

O ottoangel skrev:
Tack för tipset. Någon som har något tips om vad man ska använda för att bygga spaljé?
Jag e bara målare, sämre med idéer till spaljé :D

I Interista88 skrev:
Jag e bara målare, sämre med idéer till spaljé :D
Det är lugnt, jag tänkte allmänt att någon på detta forum borde ha en bra idé :)

Lämna in den gamla spaljen på sprutlackering

Tyvärr är den gamla bortom all räddning. Tänker mig nu att jag kör på reglar 45x45.

Blir säker bra välj virke av hög kvalitet så det inte spricker eller vrider sig. Så lite kvist som möjligt. Inte byggreglar mao om du vill att det skall se ok ut över tid

Tycker inte jag hittar något annat än byggreglar.

Kan vara värt att åka till en riktig såg och köpa hyvlad kvalitetsfuru eller ett ännu bättre trä för snickeriarbete. Klart man kan prova byggreglar men det är risk för att det är billigt trä som inte håller formen. Med tanke på att det skall synas menar jag. Mycket kvist = svårt att måla utsn genomslag

lycka till, hoppas det blir bra!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.