Hej!

Ni som transporterat en färdigbyggd friggebod, vilken transportfirma har ni använt?

Jag tar gärna emot förslag på transportfirmor i Jönköping, eller Stockholm.

RoTe
Ska den mellan jönköping och stockholm? Frakten kommer kosta mer än vad en friggebod kostar... Annars vilken firma som helst med kranbil, kostar ca 2000kr timmen.

Kolla med transportfirmor på respektive ort. En bekant lyckades få en transport utförd vid returkörning där man annars riskerat att få köra med tom bil, men kunde då inte få tid angiven för när transport kunde utföras och rätt bil fanns tillgänglig.

En friggebod kan man oftast köra på vanlig lastbil så kranbil behövs bara om det inte finns möjlighet att lasta på och av. De flesta väger inte heller så mycket men är den isolerad och inredd så kan det krävas en lite större maskin.
Jag har varit med att både lyfta och lasta en oisolerad med en vanlig 3,5 tons truck.

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
En friggebod kan man oftast köra på vanlig lastbil så kranbil behövs bara om det inte finns möjlighet att lasta på och av. De flesta väger inte heller så mycket men är den isolerad och inredd så kan det krävas en lite större maskin.
Jag har varit med att både lyfta och lasta en oisolerad med en vanlig 3,5 tons truck.
Var så för vår bekant. Där boden tillverkats lyftes den på av tillverkare, på leveransort gjordes omlastning vid speditionsfirman till lastbil med kran för transport och placering på plint där man skulle ha friggeboden.
Här kommer den "åkandes" på kranbilen.
Friggebod transporteras med kranbil genom skogsområde, sedd mellan träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack för alla svar! Har ni ngr firmor ni kan rekommendera i Skåne, kring Malmö/helsingborg. I Jönköping el kring Stockholms området?

Går det få på två friggebodar på samma lastbil? 15 m2 båda två?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.