useless useless skrev:
Har tillverkaren sagt att det inte är ok? Det vanliga är väl annars att tillverkaren inte har testat och därför inte kan lova om det funkar eller inte. Troligen är det inget problem...
Så är det säkerligen.

• Gilla
Bjober
  • Laddar…
C
Angående detta med L1 vs. L2 såg jag en Toyota Proace på byggmax i veckan lastad med OSB-skivor som fick köra med öppna bakdörrar. Fattades typ 15 cm vilket ju är extremt nesligt när man ändå har en såpass stor bil.
Så jag vidhåller att det är L2/långt skåp man vill ha om man skall köra byggmaterial.

• Gilla
Picea
  • Laddar…
C
john68 john68 skrev:
Eller ngt lite äldre.
Jorå, en 62'a för en kvarts miljon är ju en perfekt byggbil! :crysmile:

• Gilla
john68
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Jorå, en 62'a för en kvarts miljon är ju en perfekt byggbil! :crysmile:
Sällan bilar har förutsättningar att öka i pris med den där har nog det även om den får agera byggbil och transportera ett par byggskivor ibland, även om den står ute i fem år kan den ju hålla sitt pris.
Lär kosta mindre i bränsle och underhåll en den rena servicekostnaden för en lätt begagnad transportbil av europeiskt ursprung.

Köper man en nyare beg VW eller mb skåp för samma pengar vet man att värdet är helt förlorat innom tio år, kanske kan man få en tusenlapp för katalysatorn men det är felräkningspengar.

• Gilla
nino
  • Laddar…
C
F fribygg skrev:
Sällan bilar har förutsättningar att öka i pris med den där har nog det även om den får agera byggbil och transportera ett par byggskivor ibland, även om den står ute i fem år kan den ju hålla sitt pris.
Tala inte om för säljaren att du skall ha ögonstenen till att köra sopor och byggmaterial bara, för då får man väl en smäll på käften :crysmile:

• Gilla
  • Haha
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Jag kör en VW Multivan T6. Har lyft ut soffan där bak och satt en 5:e stol där istället, på ena sidan. Vars en stol till familjemedlemmarna och kopiöst med lastutrymme. Kan lätt lasta in ett gäng skivor mellan sätena. Och i golvet finns infällda lastöglor. Sjukt nöjd, kör knappt med släpet längre.

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Tala inte om för säljaren att du skall ha ögonstenen till att köra sopor och byggmaterial bara, för då får man väl en smäll på käften :crysmile:
Köper jag en ny bil från vag får jag en redig ekonomisk smäll varenda gång, samt att jag blir blåst så fort jag kommer till märkesservicen. Undrar om inte käftsmällen är att föredra.

• Haha
cpalm
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Då kanske man behöver åka ambulans? :rofl:

Alltgår Alltgår skrev:
Jag kör en VW Multivan T6. Har lyft ut soffan där bak och satt en 5:e stol där istället, på ena sidan. Vars en stol till familjemedlemmarna och kopiöst med lastutrymme. Kan lätt lasta in ett gäng skivor mellan sätena. Och i golvet finns infällda lastöglor. Sjukt nöjd, kör knappt med släpet längre.
Är inte det ett problem vid besiktning? Var inne på att en "van"/"familjebus" var ett alternativ om jag slet ut alla säten utom de där fram men är det inte så att alla säten måste vara på plats vid besiktningen?

Har a) inte viljan att lassa i ur dessa säten och framförallt b) inte plats för dem.

N Nizztos skrev:
Är inte det ett problem vid besiktning? Var inne på att en "van"/"familjebus" var ett alternativ om jag slet ut alla säten utom de där fram men är det inte så att alla säten måste vara på plats vid besiktningen?

Har a) inte viljan att lassa i ur dessa säten och framförallt b) inte plats för dem.
angående besiktning så sitter väl stolarna med snabbfästen?
åtminstone i Mercedes Vito gör de det

skoge skoge skrev:
angående besiktning så sitter väl stolarna med snabbfästen?
åtminstone i Mercedes Vito gör de det
Jo, men de måste väl sitta i på besiktningen. Man kan alltså inte slänga dem på tippen.
Eller?

Jag har ingen plats att förvara dem mellan besiktningar och kommer absolut inte ta i/ur dem mellan användningar snabbfäste eller inte.

Sofforna i alla (?) minibussar sitter med snabbfästen. Ibland är det skenor så man kan sätta dom i lite olika positioner.
Men, dom är rätt otympliga och skrymmande, så har man ingenstans att ställa dom har man ett problem...
Går det att typa om bilen med färre sittplatser så man kan sälja ena soffan iallafall?

harry73
john68 john68 skrev:
Eller ngt lite äldre. Ser ut att få in skivor bak samt familj. Kanske klarar 5 meter då den är platt fram och har svansmotor. Ingen besiktning heller...och bensinare..

[länk]
VIll ha, såg igår en youtubeklipp om en opel manta som konverterades till ren eldrift. Skulle man inte kunna göra det här med, så att man slipper ha den uppkopplat till bensinmacken hela tiden?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.