Tjenare!
Söker lite inspiration och kanske någon som har liknande uteplats/altan. Tips på hur man ska göra snyggast? Tänkte lägga trall i helgen men vet ej om jag ska lägga med fasaden, ifrån fasaden, nån synlig ”ram” runt eller om man inte ska göra det så komplicerat o bara köra mot räcket med varje bräda? Bor i brf.
Tack på förhand!
Söker lite inspiration och kanske någon som har liknande uteplats/altan. Tips på hur man ska göra snyggast? Tänkte lägga trall i helgen men vet ej om jag ska lägga med fasaden, ifrån fasaden, nån synlig ”ram” runt eller om man inte ska göra det så komplicerat o bara köra mot räcket med varje bräda? Bor i brf.
Tack på förhand!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Tror inte det finns något enkelt svar på det, gör det så avancerat du har tid, lust och verktyg till ...
Glöm inte att höja upp räcket också, det ser ju ut att vara en liten bit att ramla ner ...
Glöm inte att höja upp räcket också, det ser ju ut att vara en liten bit att ramla ner ...
Medlem
· Stockholm
· 4 636 inlägg
Gör en rund bit i mitten, sen sågar du och fräser kilar så den strålar ut från mitten.
Haha. Exakt denna forma har våran trall, men betydligt större. Vi valde att sätta ram runt hela och lade trallvirket längs fasaden. Vi delade dessutom in våran trall i tre sektioner du den är 10m bred. Kan försöka skissa ihop en bild.
Fick precis den tanken med att köra ram runt och trallen med fasaden. Skicka gärna bild på er trall också om möjligt!T Tompafix skrev:
Bör man dessutom byta ut räcket trots fint skick då det kan se konstigt ut med nytt golv men ”gammalt” räcke?
Kan man väcka liv här igen mån tro?
Tänkte sätta igång i helgen som kommer här så gick ut och kikade lite och det lutade en hel del vilket jag inte uppmärksammat tidigare.
Hur kan jag få det plant samtidigt som jag bygger upp så lite som möjligt? Tänkte att man skulle slippa tänka på att höja räcket..
Tänkte sätta igång i helgen som kommer här så gick ut och kikade lite och det lutade en hel del vilket jag inte uppmärksammat tidigare.
Hur kan jag få det plant samtidigt som jag bygger upp så lite som möjligt? Tänkte att man skulle slippa tänka på att höja räcket..
Hej! Plattorna lutar bort från byggnaden mot den lilla ”stenmuren” eller vad man ska kalla det som sticker upp nån cm på olika ställen. Vill man inte göra så att trallen blir plan?T Tompafix skrev:
Funderar på om man kan regla upp med 45x45 och palla upp där det sviktar på ca 60cc? Har nog ”råd” att hamna på den höjden!
Eller du kanske menar att det räcker med 28mm virke, hur tätt tror du man behöver palla för att det ska bli stabilt då tror du? Sorry för alla frågor haha