Jag har en balkong/altan utanför köket som snart har gjort sitt och som jag har tänkt byta. En bit av trallen ligger på en betongplatta (som är tak över källartrappen). Idag ligger 19mm tunn trall löst på en 11mm tunn regel på betongen. Trallen är inte fäst alls sista ca 120cm och plankorna rör sig därför enkelt i sidled. Golvet känns ocskå svajigt.
Min fråga är hur jag ska göra när jag lägger ny trall. Jag vill helst inte höja upp golvet för då matchar det inte med altandörren och skjutdörrar till uterummet intill. Går det att lägga tjockare trall direkt på betongplattan och på så sätt skippa den tunna regeln? Kan jag då skruva direkt i betongplattan? Borde man i så fall lägga nån form av skyddspapp mellan träet och betongen? Eller har ni något annat tips på hur jag får det bra?