Skall bygga en stor altan med 145x34 trall. Var först inne på att använda typ Camos verktyg för att skruva "osynligt" men jag funderar på att skruva underifrån. Jag kommer att lägga 3600 s längder enligt bild i sektioner och funderar på om jag skall skruva ihop delsektioner (kanske 5st) underifrån med en 45x45 regel och sen vända runt och fästa i ett par skruvar mot reglarna (jag kommer åt underifrån). Tänker att 5st 3600 145x34 ändå ligger ganska stadigt.

Eller är detta en jättedum ide?

• 3D-modell av en industribyggnad med grå väggar, svart tak, blå fönster och gula träliknande golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F
Ja, jag tror det är en dum idé… det är stor risk att trallbrädorna slår sig och ser ut som propellrar om de inte sitter fast ordentligt.

F
Fundera också redan nu på att göra något mer med altanen än vad din ritning visar, för det ser ut som en gigantisk trall-öken nu. Var ska du ha sittplatser? Planteringslådor? Pergola? Staket? Flera nivåer? Hur är väderstrecken? Var har du bäst kvällssol?
En stor men tom altan blir bara död yta som kräver underhåll, så bygg den inte för stor utan att planera vad du ska ha ytan till.

• Gilla
whak
  • Laddar…
Tack Fredrik, det får bli ett Camo verktyg med 75mm skruv. Jo det ser lite "öde" ut, men vi har flera ideer om vad vi skall utyttja ytan till, bla har vi haft en trädgårdsarkitekt som skissat upp omgivningen. Sen är det mest en skiss för att känna hur vi skall lägga mönstret.

• Gilla
fredrik.johansson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.