Trall levererad full med sprickor - reklamera?

2k läst  23 svar

Sida 1 av 2
  1. T
    Medlem Nivå 4
    Hej allesammans!

Vi fick idag trall 28*120, stolpar 95*95 och reglar/bärlinor 45*170. Nästintill allt har sprickor (se bifogade bilder). Av vad jag förstått efter att ha läst här i forumet så är det vanligt med sprickor som dyker upp i efterhand, bl.a. pga ifästning utan förborrning i ändar etc. Men nu materialet är 'orört', vad är det som gäller då? Skall vi vara nöjda med det vi fått levererat och såga bort ändarna som verkar vara värst utsatt? Eller skall vi kräva att de tar tillbaks virket?

Känns oerhört olustigt, särskilt när man som jag är en glad amatör som åtagit sig att bygga ett ordentligt trädäck (grävt för plintar, grundat med makadam, paddat osv.) som skall hålla i åtminstone 10 år till :)

2. fgo
    Husägare · Nivå 11
    I mina ögon ser det inte bra ut.
    Långt ifrån nytryckt.
    Jag hade velat få det utbytt.

3. P
    Medlem · Nivå 7
    Reklamera fortast möjligt. Det bästa är att plocka virket själv på bygghandeln annars får man sån här skit...

4. F
    Medlem · Nivå 9
    Det är inget fel på virket. Virket är tort antagligen för att det syns att det är sånt som lämnat från förra sommaren. Därför har det sprickor. Nu när du fått färdigt torkat virke kan du såga bort vända och dölja sprickorna, hade det varit nyimpregnerat hade dom dykt upp efterhand efter att däcket redan var lagt. Du borde kanske tacka återförsäljaren istället?

5. H
    Medlem · Nivå 6
    Ja det där var ingen höjdare.

Trekantshatt gillar
  6. F
    Medlem · Nivå 9
    Ja, det har du säkert.

7. T
    Medlem Nivå 4
    Tackar allesammans för snabba svar! Slår leverantören en signal imorgon för att höra hur de ser på saken. Känns skönt att höra att mina föraningar inte var helt obefogade. Rent krasst känns det som att det vore bättre att lämna tillbaks allt och gå till en annan leverantör med bättre virke...

8. K
    Medlem Nivå 5
    vilken kvalite har du valt?

9. F