Langbein
Vi talade hela tiden om att lägga trall, i förra huset hade vi 2 stora lösa man kunde lyfta vid behov, det var praktiskt för rengöring, inspektion och renovering. Nu las det istället på ett skruvat helgolv med långa plankor och smala springor, jävlar om man tappar nåt ner där tänkte jag direkt. Snickarn sa visst nåt sedan om att trall inte ligger still och glider. Men vi hade det förut fast nu är det mkt större. Nu vågade vi ex. inte ens titta på foton ute, tänk om en negativremsa ramlar ner i en springa, man får lägga på matta eller skruva upp golvet. Jag hade för mig att mindre lösa bitar är trall som man köper i byggvaruhusen, inte 25 kvm skruvat helgolv fast det ser ut som en jättetrall.
Nu fick han det lite lättare att skruva fast räcket i golvet, det hade väl varit lite bökigare med mindre trallar.
Som vanligt förmodligen, man ska tamejfan göra allt själv som man kan fast det tar mer tid för oss, eller har vi det optimalt nu?
Snyggt är det men trist att ev. klaga och pruta på fakturan för byggfel.
 
hej
det är väl därför det är skruvat o inte spikat...........att det ska gå att öppna vid behov.....eller
 
Langbein
El_-micke skrev:
hej
det är väl därför det är skruvat o inte spikat...........att det ska gå att öppna vid behov.....eller
Ja det är en fördel men inte frågan, som är om flera mindre trallar är så mkt sämre eller bättre än ett helgolv.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.