2 750 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Trall eller skruvat helgolv?
Vi talade hela tiden om att lägga trall, i förra huset hade vi 2 stora lösa man kunde lyfta vid behov, det var praktiskt för rengöring, inspektion och renovering. Nu las det istället på ett skruvat helgolv med långa plankor och smala springor, jävlar om man tappar nåt ner där tänkte jag direkt. Snickarn sa visst nåt sedan om att trall inte ligger still och glider. Men vi hade det förut fast nu är det mkt större. Nu vågade vi ex. inte ens titta på foton ute, tänk om en negativremsa ramlar ner i en springa, man får lägga på matta eller skruva upp golvet. Jag hade för mig att mindre lösa bitar är trall som man köper i byggvaruhusen, inte 25 kvm skruvat helgolv fast det ser ut som en jättetrall.
Nu fick han det lite lättare att skruva fast räcket i golvet, det hade väl varit lite bökigare med mindre trallar.
Som vanligt förmodligen, man ska tamejfan göra allt själv som man kan fast det tar mer tid för oss, eller har vi det optimalt nu?
Snyggt är det men trist att ev. klaga och pruta på fakturan för byggfel.
Nu fick han det lite lättare att skruva fast räcket i golvet, det hade väl varit lite bökigare med mindre trallar.
Som vanligt förmodligen, man ska tamejfan göra allt själv som man kan fast det tar mer tid för oss, eller har vi det optimalt nu?
Snyggt är det men trist att ev. klaga och pruta på fakturan för byggfel.
Klicka här för att svara