Byggahus.se

Tråkig Elektirker

1. S
    Medlem · 2 inlägg

spinmike

Medlem
    Vad skall man göra när en elektriker inte håller vad han lovar. >:(
    Och om han inte gör jobbet färdigt . Kan jag bara skita i honom eller måste jag fortsätta vänta
    Har inte betalt honom och är inte inresserad att göra så heller för elskåpet står öppet med sladdar åt alla håll och har gjort så i 1 1/2 år nu och han säger att han skall komma men dyker aldrig upp
    ???

2. B
    Medlem · 565 inlägg

BoByggarn

Medlem

Re: Tråkig Elektirker

Hmm, intressant fall.

Har du ström till huset??

Skämt åsido, har du fått någon räkning av elektrikern ännu?

Jag antar att du har en beställning på arbetet. Vad har han gjort och vad återstår att göra?

Jag tycker du antingen tar kontakt medd kommunens konsumentvägledare. Du får nog räkna med att betala för det arbete han har gjort. Men du kan definitivt avbryta det som återstår, och köpa in arbetet av en annan, något mer ansvarstagande, elektriker.

3. S
    Medlem · 2 inlägg

spinmike

Medlem

han har gjort det beboligt men sen har han inte visat sig
    Jag har funderat på att kräv skade stånd , för min fru vågar inte gå ner i källaren där han har satt centralen

jag tänkte lägga ut några bilder på hur det ser ut

och jag kan inte nå honom på telefon
    senast jag träffade honom på byn sa han ¨jag kommer på tisdag ¨och det är 3 månader sedan

4. E
    Medlem · Stockholm · 2 355 inlägg

Eld

Medlem

Om han väntar mer än tre år innan han skickar fakturan så behöver du inte bry dig om att betala :D

Det är i varje fall vad jag fått lära mig.

Själv har jag haft en rörmokare hemma som efter fyra år fortfarande inte skickat någon faktura. Han gjorde dessutom ett bra jobb. Det måste vara bästa sortens hantverkare ;D

5. H
    Medlem · 64 inlägg

Henke

Medlem

Efter två år är fordringar mot konsumenter preskriberade ;D.

Ring eller skriv till honom och förklara att han har en sista gång på sig att fixa jobbet. Sen bör du väl ringa in en ny elektriker som gör klart jobbet.

6. R
    Medlem · 7 inlägg

Rauken

Medlem

Nej, preskriptionstiden för konsumentfordringar är tre år, inte två.
    Betala behöver du inte göra förrän "vid anfordran",
    d v s när en faktura sänds, och då inte för något annat jobb än det som faktiskt är utfört. Jag skulle definitivt anlita en annan elektriker för resterande jobb så att ni kan få ett slut på denna historia...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.