2 823 läst ·
22 svar
3k läst
22 svar
Träkåk och vägghängd utedel
En kollega som bor i en åretruntkonverterad sommastuga hade sin på sovrumsväggen utan att störas av ljudet, jag tänkte först sätta min på stativ, men efter samspråk med kollegan vågade jag montera på fasaden, köpte dock gummifötter, med i "paketet" var väldigt tunna gummibrickor. Jag hör eller känner inte nåt. Men å andra sidan bor jag i ett hus från 1909 när man inte sparade på materialet. Är det inte precis vid ett sovrum skulle jag chansa och sätta på fasad, mkt lättare.
Utedelen kommer sitta bakom väggen där vi kollar tv, samt rakt nedanför sovrum (1.5 plans hus)J JohanLun skrev:En kollega som bor i en åretruntkonverterad sommastuga hade sin på sovrumsväggen utan att störas av ljudet, jag tänkte först sätta min på stativ, men efter samspråk med kollegan vågade jag montera på fasaden, köpte dock gummifötter, med i "paketet" var väldigt tunna gummibrickor. Jag hör eller känner inte nåt. Men å andra sidan bor jag i ett hus från 1909 när man inte sparade på materialet. Är det inte precis vid ett sovrum skulle jag chansa och sätta på fasad, mkt lättare.
Comfor
Okej. Vad tror du om att gjuta in rör som är sammankopplat med dränering (bild) för avrinning?C Comfort Thomas skrev:
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Tänk på att det inte kommer vatten under utedelen från ett enda hål så det kan behövas ett tråg först och sen slang , typ pancake med värme i tråg och slang.S stahre87 skrev:
Gäller då att dräneringslangen sen ligger på frostfritt djup så vattnet rinner bort.
Med den varianten kan det möjligen även behövas markisolering för att skydda dränslangen om den ligger grundare än resten
Produkter som diskuteras: "stenkista"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
1 034 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Ser ut att vara en gräsmatta och inget gångstråk så varför trassla med tråg och värmekablar!
ställ ett par takpannor eller skivmaterial från marken och snett upp på sockel/fasad så det rinner framåt och inte bygger på is mot grund/fasad.
ställ ett par takpannor eller skivmaterial från marken och snett upp på sockel/fasad så det rinner framåt och inte bygger på is mot grund/fasad.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden