361 läst ·
6 svar
361 läst
6 svar
Erfarenhet av Gustavsbergs vägghängd Trimont XS Fixtur?
Jag ska installera en vägghängd toalett, Gustavsbergs Nautic med fixtur Trimont XS. Efter jag köpt toaletten läste jag av en händelse på Hornbach att flera kunder upplevt fixturen som bullrig vid spolning, dock med en annan toalett i kombination. Man kan köpa till en ljuddämpade platta att fästa bakom spolknapp. Har någon den här fixturen installerad och kan dela erfarenhet?
Hej! Vi köpte kittet Trimont med NORDIC (https://www.bauhaus.se/vagghangd-toalett-gustavsberg-all-in-one-fixtur-nordic) och den låter som en flytplanstoalett och det skvätter upp vatten om man inte stänger sitsen innan spolning - mycket missnöjd men nu sitter den inkaklad så fixturen ger vi oss inte på att byta...
Var på väg att beställa en Nautic för att testa att byta sitsen och se om det blir mindre ljud men har inte gjort det än...
Var på väg att beställa en Nautic för att testa att byta sitsen och se om det blir mindre ljud men har inte gjort det än...
Jag har läst att kombinationen av Nordic och Gustavsbergs fixtur är bullrig. Ser inte att någon skrivit något om en annan kombo. Tack för svaret.F fridendag skrev:Hej! Vi köpte kittet Trimont med NORDIC ([länk]) och den låter som en flytplanstoalett och det skvätter upp vatten om man inte stänger sitsen innan spolning - mycket missnöjd men nu sitter den inkaklad så fixturen ger vi oss inte på att byta...
Klicka här för att svara