1 596 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Träinnertak i garage OK?
Håller på att bygga ut garaget lite. (ca 2,5 meters förlängning på garaget)
Har nu kommit till att isolera och få upp innertaket.
Utbyggnadsdelen kommer följa taket upp till nock. "Gamla delen" är traditionellt byggd.
Vill ha möjligheten att kunna lyfta till exempel en motor med mera.
Väggarna är gips och innanför OSB.
Som sagt, är det vansinne att sätta panel i taket då? Takhöjden under nock är drygt fyra meter och jag börjar få lite onda aningar om hur jävligt det kommer vara att krångla upp gipsskivor på stege och sen på något sätt skruva fast dem :S
Med panel så skulle det ju funka hjälpligt, men är det dumt så ska jag givetvis inte göra så! Då får jag hitta på något bra knep att montera gips istället. Kanske först panel så jag får upp taket och i ett senare skede slänga upp gips på panelen?
Tips emottages tacksamt!
Hoppas på snabba svar eftersom jag vill sätta igång idag :blushing:
Har nu kommit till att isolera och få upp innertaket.
Utbyggnadsdelen kommer följa taket upp till nock. "Gamla delen" är traditionellt byggd.
Vill ha möjligheten att kunna lyfta till exempel en motor med mera.
Väggarna är gips och innanför OSB.
Som sagt, är det vansinne att sätta panel i taket då? Takhöjden under nock är drygt fyra meter och jag börjar få lite onda aningar om hur jävligt det kommer vara att krångla upp gipsskivor på stege och sen på något sätt skruva fast dem :S
Med panel så skulle det ju funka hjälpligt, men är det dumt så ska jag givetvis inte göra så! Då får jag hitta på något bra knep att montera gips istället. Kanske först panel så jag får upp taket och i ett senare skede slänga upp gips på panelen?
Tips emottages tacksamt!
Hoppas på snabba svar eftersom jag vill sätta igång idag :blushing:
Medlem
· västerbotten
· 273 inlägg
Hyr en gipslyft, kostar en hundring för ett dygn. förenklar det hela avsevärt 
/b
/b
Klicka här för att svara