Håller på att bygga ut garaget lite. (ca 2,5 meters förlängning på garaget)
Har nu kommit till att isolera och få upp innertaket.
Utbyggnadsdelen kommer följa taket upp till nock. "Gamla delen" är traditionellt byggd.
Vill ha möjligheten att kunna lyfta till exempel en motor med mera.

Väggarna är gips och innanför OSB.
Som sagt, är det vansinne att sätta panel i taket då? Takhöjden under nock är drygt fyra meter och jag börjar få lite onda aningar om hur jävligt det kommer vara att krångla upp gipsskivor på stege och sen på något sätt skruva fast dem :S
Med panel så skulle det ju funka hjälpligt, men är det dumt så ska jag givetvis inte göra så! Då får jag hitta på något bra knep att montera gips istället. Kanske först panel så jag får upp taket och i ett senare skede slänga upp gips på panelen?
Tips emottages tacksamt!

Hoppas på snabba svar eftersom jag vill sätta igång idag :blushing:
 
Varför skulle du inte kunna ha panel?
 
Inte vet jag :D

Nä, lite fundersam bara om det är ok i garage.
Ska svetsa och sånt där sen är tanken och vill ju inte bygga något som sen klassas som helt fel :blushing:
 
Hyr en gipslyft, kostar en hundring för ett dygn. förenklar det hela avsevärt :-)

/b
 
Klarar en sån att lyfta 4,20 meter?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.