1 651 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Trägolv under byggtiden - problem?
Vi har bestämt oss för att vi vill ha ett självbärande furugolv (3 cm) i vårt nya hus. Dels för att det är snyggt och rejält och dels för att slippa spånskivematerial av miljöskäl. Nu säger dock snickarna att trägolvet kommer att bli förstört om de går på det under byggtiden och att de vill att vi lägger "glesgolv" (vad är det?) och/eller skivor under byggtiden och att de lägger in golvet allra sist.
Är det så att det är omöjligt att täcka golvet med skyddsmaterial så att det klarar sig? Några erfarenheter? Hur har ni gjort? Det verkar ju bara fördyra det hela.
Är det så att det är omöjligt att täcka golvet med skyddsmaterial så att det klarar sig? Några erfarenheter? Hur har ni gjort? Det verkar ju bara fördyra det hela.
Gör som snickarna säger. Golvet kommer garanterat att bli sabbat under byggtiden! Reporna kommer ju ju inte bara från skor utan från maskiner som läggs ifrån, kanske en skruv som ligger under en hög med gipsskivor etc.
Hej,
Vi la in trägolven på övervåningen innan vi reste mellanväggar o.d. Täckte med masonit under resten av byggtiden utan några problem. Det gäller att ha lite ordning på grejerna bara så det inte ligger massa gipsskruv och dräller...
Vi slipade och oljade golven innan innerdörrar+trösklar sattes upp för att komma åt bättre.
/Petter
Vi la in trägolven på övervåningen innan vi reste mellanväggar o.d. Täckte med masonit under resten av byggtiden utan några problem. Det gäller att ha lite ordning på grejerna bara så det inte ligger massa gipsskruv och dräller...
Vi slipade och oljade golven innan innerdörrar+trösklar sattes upp för att komma åt bättre.
/Petter
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden