1 286 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Trägolv på betong
Jag ska lägga ett trägolv på en isolerad betongplatta utan golvvärme. Furu- eller granbrädor är förstahandsvalet.
I de trådar jag läst tycker jag de tre mest förekommande konstruktionsvarianterna är
1. Limma brädorna direkt på btg
2. Lägg lumppapp och lägg brädorna som flytande
3. Lägg 15 mm plywoodskivor på btg-plattan (jag förstår inte om de läggs löst eller limmas i betongen) som
brädorna sedan skruvas i.
Jag har inte fattat om det finns någon speciell för- eller nackdel med den ena eller andra varianten, så ni som kan det får gärna hjälpa mig att förstå? Eller är det bara en ekonomisk fråga?
I de trådar jag läst tycker jag de tre mest förekommande konstruktionsvarianterna är
3. Lägg 15 mm plywoodskivor på btg-plattan (jag förstår inte om de läggs löst eller limmas i betongen) som
Jag har inte fattat om det finns någon speciell för- eller nackdel med den ena eller andra varianten, så ni som kan det får gärna hjälpa mig att förstå? Eller är det bara en ekonomisk fråga?
Hej.
Jag går i exakt samma tankar som dig. Ser att du inte fick svar här, men kom du fram till hur man ska göra på nåt annat sätt? Och hur gjorde du till slut?
Jag går i exakt samma tankar som dig. Ser att du inte fick svar här, men kom du fram till hur man ska göra på nåt annat sätt? Och hur gjorde du till slut?
Limma helt klart. Det är skillnad! Vetifan om jag hade betalat för det men jag limmade mitt chevron och det känns otroligt braC Cantona1 skrev:Jag ska lägga ett trägolv på en isolerad betongplatta utan golvvärme. Furu- eller granbrädor är förstahandsvalet.
Klicka här för att svara