Hej, behöver svar snabbt om det är någon som kan.

Ska sätta in spottar i hallen, det kommer bli 12v.

Ni som satt in det, hur har ni löst trafo-frågan ?

Har själv satt in 12v-spottar i badrummet, men där kommer man åt trafon via en dold lucka ovanför pannan, men i hallen blir det annorlunda.
Jag har en idé, men vill gärna höra hur andra löst det.
Kan också svara innan jag får frågan, vi valde bort 230-spottar av 2 anledningar, dels värmealstringen och dels att vi vill installera själva med pottor och allt.

Tack på förhand ! :)
 
En extra potta med doslock?
 
Apprentice skrev:
En extra potta med doslock?
Tack för svaret.
Kan avslöja att det var den lösningen jag tänkte. :P
 
Tänk på att verkligen sätta en extra potta nu bara, det vanligaste är fortfarande att tillverkare inte rekommenderar trafo i samma potta som spotlighten ;)
 
Danne031 skrev:
Tänk på att verkligen sätta en extra potta nu bara, det vanligaste är fortfarande att tillverkare inte rekommenderar trafo i samma potta som spotlighten ;)
Hur tänkte du där ? :)
Skrev i tidigare inlägg att jag tänkte sätta dit en extra potta.
Men ändrade planer, vi kommer köra 230V-spottar istället, så slipper vi något extra hål till trafos(arna).

Ha det bra !
 
Tänkte bara nämna det så du inte skippade den extra pottan till trafon :)
 
Danne031 skrev:
Tänkte bara nämna det så du inte skippade den extra pottan till trafon :)
Ingen fara.Elektrikern var här idag, det blir 12v i alla fall, trafon gömmer man i dom breda pottorna.Trevlig kväll.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.