Det knepiga är ju att man inte vet vad som fanns i den strimlade posten. Tänk om det var en prins i Nigeria som ville ge en hälften av sin förmögenhet?
 
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
harry73
Erik_Hansson skrev:
Så det ska vara fritt fram att förstöra annans egendom bara för att den är gammal? :rolleyes:
Nej, men det påverkar skadeståndsbeloppet
 
Jag skulle ersätta den med stolpe av järnvägsräls nedslagen två meter i jorden och en helsvetsad låda av 20mm plåt.
Bara för att jävlas......... och göra den något mer svårstrimlad nästa gång:devilish:
Det skulle vara roligt att se maskinförarens min då hela klippaggregatet strimlas när det råkar stöta mot en postlåda;)
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
H heimlaga skrev:
Jag skulle ersätta den med stolpe av järnvägsräls nedslagen två meter i jorden och en helsvetsad låda av 20mm plåt.
Bara för att jävlas......... och göra den något mer svårstrimlad nästa gång:devilish:
Det skulle vara roligt att se maskinförarens min då hela klippaggregatet strimlas när det råkar stöta mot en postlåda;)
SSAB har 150 och även 170 mm pansarplåt annars:)
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Hörde om en bonde som envisades med att slå sönder gränsmarkeringsrör i plast när han slog åkern. Det upphörde efter att rören fått en förstärkt kärna av borrstål :crysmile:
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Jag skulle ersätta den med stolpe av järnvägsräls nedslagen två meter i jorden och en helsvetsad låda av 20mm plåt.
Bara för att jävlas......... och göra den något mer svårstrimlad nästa gång:devilish:
Det skulle vara roligt att se maskinförarens min då hela klippaggregatet strimlas när det råkar stöta mot en postlåda;)
Jag som bor i stan (och aldrig kommer uppleva TS problem) vill ha en sån låda och stolpe nu.

Var köper man räls lättast?
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
SSAB har 150 och även 170 mm pansarplåt annars:)
Hardox borde duga gott till en brevlåda. 50mm. Löjligt att folk ska överdriva med pansarplåt när slitplåt borde duga gott. ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Hardox borde duga gott till en brevlåda. 50mm. Löjligt att folk ska överdriva med pansarplåt när slitplåt borde duga gott. ;)
Ja, sen kanske brevbäraren skulle klaga om han var tvungen att öppna ett 50kg lock på brevlådan var gång han skulle lägga i posten.
Men man kanske skulle få mindre reklam då. :crysmile:
 
Man får väl ha en skottglu... Ett brevinkast annars?
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Man får väl ha en skottglu... Ett brevinkast annars?
Det kallas varghål och är en del av den gamla byggnadstraditionen. Det skulle vara på bekväm höjd så man kunde ta stöd med lodbössan i hålet.
 
  • Gilla
findus42
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Vi får ju dock inte glömma bort kuvertet med sedlar från farmor som låg i lådan ;)
Jag trodde det var påminnelsen om fordonsskatt...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.