Sicka knasargument, rent ut sagt

Det är väl inte ishalt på midsommardagen?

Nog bäst att du håller dig till din buss.
Så slipper du bönder med traktorer, som inte klarar plogkanterna.
Mycket jordbrukare ute på vägarna i januari i Norrbotten?

S
KnockOnWood skrev:
Sicka knasargument, rent ut sagt

Det är väl inte ishalt på midsommardagen?

Nog bäst att du håller dig till din buss.
Så slipper du bönder med traktorer, som inte klarar plogkanterna.
Mycket jordbrukare ute på vägarna i januari i Norrbotten?
svårt å ploga i tjälen tror jag.
sen var det bara exempel. finns ju fler anledningar till att inte hålla angiven hastighet

Ja, men det var faktiskt du som drog upp alla men...

Man skall väl utgå från normalförhållandet.
Och det är ju att på en 50-väg så skall man med god säkerhet för sig själv och andra kunna färdas i 50 km/h, om inte förhållandena är exceptionella. Annars är vägen helt enkelt felskyltad.

För övrigt gör lantbrukarna en hel del annat med sina traktorer än plogar.
Eller plöjer som vi säger här nere när det gäller jordbruk.

OK, nog med elakheterna nu :)

Redigerat:
Ganska långt ifrån frågan nu angående huruvida ett fabricerat hinder på ett backkrön är lagligt ...

Ja, det är svårt att hålla sig på spåret :)

När vi har riksdagsledamöter som kan avskaffa demokratin,
och domstolar som sätter konstnärer i häkte och fängelse.

Att något är "lagligt" behöver faktiskt inte betyda att det är rätt.

Det där är ju ett generellt problem att farthinder normalt inte går att passera utan att sakta in långt under skyltad maxhastighet. För mig som försöker hålla hastighetsbegränsningarna är det fruktansvärt irriterande, jag kan/vill ju inte gasa på mellan farthindren för att jämna ut genomsnittshastigheten som "fardårarna" gör.

Är det 30-väg borde farthindren vara såna att om man kör över dem i 30 så ska det inte kännas som om man kör sönder bilen. Så är det inte idag, oftast måste man sakta in till 5-10 km/h för varje farthinder.

Avsmalnande väg är iofs undantag, kommer det ingen mötande så kan man hålla hastigheten. Kommer det 10 mötande får man vackert stanna en liten stund, trots att man inte har några planer på att köra för fort.

S
KnockOnWood skrev:
Ja, men det var faktiskt du som drog upp alla men...

Man skall väl utgå från normalförhållandet.
Och det är ju att på en 50-väg så skall man med god säkerhet för sig själv och andra kunna färdas i 50 km/h, om inte förhållandena är exceptionella. Annars är vägen helt enkelt felskyltad.

För övrigt gör lantbrukarna en hel del annat med sina traktorer än plogar.
Eller plöjer som vi säger här nere när det gäller jordbruk.

OK, nog med elakheterna nu :)
jag har ju iallafall min dylexi att skylla på när jag skriver fel ord ;)

SBH skrev:
jag har ju iallafall min dylexi att skylla på när jag skriver fel ord ;)
Och så verkar du vara norrlänning också, så du är ursäktad ;)

Men jag är göteborgare (iofs utvandrad) så vad skall jag skylla på :o

S
KnockOnWood skrev:
Och så verkar du vara norrlänning också, så du är ursäktad ;)

Men jag är göteborgare (iofs utvandrad) så vad skall jag skylla på :o
inte vet du vars jag kommer från. bara var jag är nu.
tar det där som ett personligt påhopp.
lär dig att släpa på gasen

Redigerat av moderator:
SBH skrev:
tycker ni ska lära er att gasen behöver man inte ha ner tryckt hela tiden.;)
hellre komma försent än inte fram alls.
Är det inte det man ofta gör när man åker kollektivt. Där kommer man ofta fram försent eller inte alls.;)

När de sedan införde en prishöjning på 110% för enkelresor (Upplands lokaltrafik) gjorde att
mitt kollektiva resande minskade. Motiveringen var att jag skulle solidariskt betala för dem som bor längre bort och att jag samtidigt kunde åka längre ut i länet även fast jag inte vill.

Redigerat:
S
slurppe99 skrev:
Är det inte det man gör oftast när man åker kollektivt. Där kommer man oftast fram försent eller inte alls.;)
synd att ni har så dålig kollektivtrafik. både där jag bor nu och där jag bodde innan har den alltid fungerat bra.

SBH skrev:
synd att ni har så dålig kollektivtrafik. både där jag bor nu och där jag bodde innan har den alltid fungerat bra.
Ja det tycker jag mfl och antalet resande har minskat med halvfulla bussar. En annan också tidigare lönande linje har fått konkurens med lokaltåg som bara kostar några kronor mer och resande tar bara 7-8 min till stan.

Så nu blir det flera bilar in till stan där vi trängs på tidigare tvåfiliga vägar som nu har trafikhinder. Vi får också vänta på bussar som kört för långt fram vid busshållplatser då marinalen är för snäv.

Se nu är jag tillbaka på "spåret" igen.:thumbup:

Kollektivtrafik?

Där jag bor går det en buss på morgonen och en på eftermiddagen.
Men bara måndag till fredag.

Skall man gå på bio på lördagskvällen så får det alltså bli 3 nätter på stadshotellet :p

Mitt kollektivtrafikresande bara ökar, eftersom kostnaderna för att köra bil bara galopperar iväg. Att pendla till/från jobbet skulle kosta mig 700 spänn i månaden i enbart bensin (skatt, försäkring, service, värdeminskning ej inräknade alltså). Och sen tillkommer allt annat körande, parkeringskostnader etc.

Men det är klart att det beror mycket på var man bor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.