Hej!

Vårat nygge kommer få en träfasad med både vit "funkispanel" och partier med liggande panel.

Mina frågor är då vilken färg ska man anväda till den vita stående? Slamvit, eller vad är bäst?

Den liggande då. Vad ligger priserna på för lärkträ resp. cederträ? Är det någon som vet??
Vad kan man annars anv. för färg för att få den rätta looken? Lasyr, olja med pigment?
Blir det inte snyggast med hyvlad panel på den?

Hjälp?

Mvh
 
Vi ska också ha lärk på vissa delar av fasaden men som mindre bitar så att det ser ut som fiskfjäll. Har inte kollat upp priset på detta och skulle också vilja ha ett ungefärligt pris
 
Prisexempel lärk:
Fjällpanel, 16x120: 22:-/m
Gavelpanel, 22x120: 24:-/m
Trall, 28x120: 28:-/m
Priser från: Woody Bygghandel och avser sibirisk lärk. ;)
 
Varning till er som har tänkt att välja Lärk,om ni skall olja lärken se då till att få en olja som är avsedd för detta träslag..

Vår grannes altan blev kolsvart p.ga av en dåligt informerad säljare....
 
Svart? linolja 45% + terpentin ?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.