3 208 läst · 3 svar
3k läst
3 svar
Träpanel i köket.
Nu hittar jag inte i Sundsvall, men panel är inte svårt att få tag på. Det finns på byggmarknader i några olika varianter. Själv gillar jag pärlspont. Man kan spika upp den med dyckertar. Antingen spikar man mitt på brädan, eller så skråspikar man i sponten så att spikskallarna inte syns. Låtsaspanel av fibermaterial brukar också vara lätt att få tag på, men titta noga på dem. De är i mitt tycke inte jämförbart med riktig panel. Vist går det fort att sätta upp, men det är inte tåligt. Blir det repor och / eller vattenstänk på så finns det inga spår kvar av illusionen. Då är det bara en ful vägg av träfiberskiva.
Erik
Erik
Produkter som diskuteras: "dyckertar"

Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Tack för alla svar!
Vspont blir det nog
Hittade en sida med paneler på men, är rätt nybörjare på det här med att fixa saker i hemmet. Vad tror ni det kan kosta att anlita någon att göra det? Eller är det lätt nog att göra det själv?
Vspont blir det nog
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vad är det för grus under köket i lägenheten från 70-talet?
Miljö & Hälsa -
Kan och får man bygga en eldstad med kökets ventilation som rökutgång?
Värme allmänt -
Har ny spis med bara tre kablar och perilexuttag i köket, hur koppla?
El -
Hur skulle ni placerat köket?
Planlösningar -
Vad ska man välja träpanel till fasaden: bränd lärk vs bränd gran
Fasad