Det fixar Telia snyggt. Vi hyrde ett hus en gång i tiden, och Teliasnubben tog fram borrmaskinen och borrade hål i fasaden och drog sedan kabeln under huset och in genom fasaden på andra sidan. Helt osynligt när han var klar...
 
Blir jobbigt att borra genom plattan :(
 
Hej,
Här sitter man och tycker lite synd om dig som inte kan få bredband >:(

Tyvärr görs det inte så mycket nyutveckling av tillhörande 56k produkter idag. Du kan finna trådlösa analoga router modem, som egentligen inte är anpassade för vår svenska marknad. Vårt svenska bredband anses som stabilt och säkert, därför skalar man bort vissa fördyrande funktioner. Att jämföra med andra länder där överföringen är väldigt ostadig. Dvs
om det går ned så vill man ändå komma ut på linan genom att ringa med det inbyggda modemet.

De flesta produkter som dock går att finna kostar mellan 1000 och 5000 SEK, vilket jag inte skulle lägga ut (snart kanske Du kan få bredband). Har att göra med att kvantiteterna är små, därav går priset upp.

Om Du nu inte vill lägga ut pengar på hårdvara, kanske Du har en extra dator stående som Du kan göra om till en server eller en "master"? Det finns mera att läsa om det på www.winproxy.com där det även finns en gratis test mjukvara för detta. Denna mjukvara möjligör bla att Ni kan dela på förbindelsen, som naturligtvis inte blir snabbare.. Men Ni kan ju iallafall vara fler :D
Observera, installationen är
krånglig och det behövs en hög datorvana.

Om Du har ett stort rum, varför inte satsa på en nedföringsstav, så slipper Du i allafall kablarna på golvet? I den kan Du dra fram både tele och data.
Kolla in www.thorsmans.se eller varför inte bygga en egen i trä? En nedföringsstav är dessutom lätt att flytta.

Ropen skalla, Bredband åt alla!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.