5 465 läst ·
22 svar
5k läst
22 svar
Trådlösa strömbrytare
Ja detta är ju vitsen med trådlöst att det ska vara UTAN batterier.. underhålls frittkolvas skrev:
med batterier är jag övertygad av att de kommer bli sämre signal när effekten i batteriet blir sämre så förmodligen kommer man få byta batteriet tidigare vad som sägs, sen är ju dessa batterier rätt dyra..
Nexas är ju också utan batterier, förutom förstås i fjärrkontrollerna.
www.misco.se är det billigaste stället jag hittat när det gäller nexas produkter.
Att sedan nexas är billigast är ju inte fel.
www.misco.se är det billigaste stället jag hittat när det gäller nexas produkter.
Att sedan nexas är billigast är ju inte fel.
Var ju konstigt att Nexa skriver så här om alla sina sändare, du borde läsa deras produkt blad innan du yttrar dig.dusthall skrev:
Röd LED i mitten av vippan indikerar signalsändning, sändaren tillåter max 10 sek sändning för att spara energi / batteridrift.
Redigerat:
såvitt jag vet så är det BARA Eltako som har helt batterilösa sändare och dom har även mottagare/enheter för DIN-montageElinfo skrev:
Hur det ligger till med Eltakos trådlösa system vet jag inte.
Däremot har jag klämt och känt på Peha's motsvarighet.
Dessa drevs via piezo (rörelse, krets, funktion.. vad fasen kallar man det?)
Gillar tanken - underhållsfritt!
Känslan när man tryckte på knappen - sådär... Upplevdes lite trögt och med motstånd, som en återfjädrande tryckknapp fast knaggligare.
Detta tror jag är framtiden för trådlösa sändare, dock måste piezo-funktionaliteten förfinas för att det ska bli intressant.
Däremot har jag klämt och känt på Peha's motsvarighet.
Dessa drevs via piezo (rörelse, krets, funktion.. vad fasen kallar man det?)
Gillar tanken - underhållsfritt!
Känslan när man tryckte på knappen - sådär... Upplevdes lite trögt och med motstånd, som en återfjädrande tryckknapp fast knaggligare.
Detta tror jag är framtiden för trådlösa sändare, dock måste piezo-funktionaliteten förfinas för att det ska bli intressant.
Eltakos bygger på någon spole som laddas upp (kan tänka mig att det är väldigt likt Peha) och sänder ut 2 st pulser, om den ena "missas" så kommer en till för att säkra funktionalitet.
som Jekyll skrev så känns dom aningen trögare än en återfjädrande strömbrytare men inte direkt så trögt att man reagerar.
som Jekyll skrev så känns dom aningen trögare än en återfjädrande strömbrytare men inte direkt så trögt att man reagerar.
Jag har nexa sedan 5 år tillbaka och använder den varje dag. Har ännu inte bytt några batterier...
Visst finns det bättre grejor än nexa, men då får man betala där efter.
Volvo är ok, men RR är bättre även priset....
Visst finns det bättre grejor än nexa, men då får man betala där efter.
Volvo är ok, men RR är bättre även priset....
Klicka här för att svara