Har två strömbrytare i gillestugan, varje strömbrytare tänder "sin" separata lampa. Om jag vill tända båda med ett klick, finns det (trapp)strömbrytare o köpa som snackar med varandra trådlöst? (Pallar inte knyta samman dem m tråd). Behöver bara en prisvänlig smidig lösning, alternativet är att sätta en rörelsesensor på den ena.

(OBS. Operation med fjärrkontroll ej önskad)

e nog tråd som gäller

Eller inte, NEXA ska tydligen lösa saker o ting.

definiera prisvärt, för det är nog en tusing eller så du får räkna med..

zniff skrev:
Eller inte, NEXA ska tydligen lösa saker o ting.
nu när du säger det så kommer jag ihåg att det finns armaturer som kan snacka med varandra, men dom e nog som sagt inte billiga.

Gå in på conrad.se leta dig fram till FS20 under hemautomation. Detta system klarar allt du vill och mer därtill utan att vara överavancerat eller dyrt.

Tyvärr tycker jag det är rövarvarning på ELKO wireless, c:a 4 gånger dyrare än FS20. Aningen snyggare brytare dock.

Går att lösa med nexas system.
Sätt en infälld mottagare i anslutning till respektive armatur. Eller om du kan sätta en mottagare till båda. Sedan kan du styra armaturerna med valfri väggsändare.

Läs mer på www.nexa.se för mer information.

Bloink skrev:
Går att lösa med nexas system.
Sätt en infälld mottagare i anslutning till respektive armatur. Eller om du kan sätta en mottagare till båda. Sedan kan du styra armaturerna med valfri väggsändare.

Läs mer på www.nexa.se för mer information.

[bump]

Går det att programmera ett gäng sändare till en och samma mottagare?

Tycker det borde gå, men vore bra att få det verifierat innan jag beställer hem kalaset..

ybu skrev:
[bump]

Tycker det borde gå, men vore bra att få det verifierat innan jag beställer hem kalaset..
Ja det går fint

ybu skrev:
[bump]

Jadå det är inga problem. Vissa av nexas nya modeller har även grupp-styrning så dom kan både tändas separat och i grupp.

Okej, bra. Tack anaitis och Bloink för svaren!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.