3 167 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
"Trådlös ström" - aftonbaldet.se
Wow är min reaktion !
Har i flera års tid suktat och funderat när min dröm ska bli verklighet, nu verkar det som att jag får uppleva den i min livtid iaf
Kanske när man är pensionär är tekniken billig och funktionabel, herre gud så underbart !
Tänk att slippa ALLT vad sladdar OCH batterier heter, oavsett om det är skruvdragare, grästrimmer eller tv som ska drivas.
Man har en inkomade el till en centralenhet och That´s It !
Inga vägguttag, inga flexslangar, inga vp-rör, inga kabellister, inga sladdhärvor, inga grenuttag !
Allt trådlöst hemma och då finns säkert tankestyrning till allt också !
Underbart !
Hehe
Har i flera års tid suktat och funderat när min dröm ska bli verklighet, nu verkar det som att jag får uppleva den i min livtid iaf
Kanske när man är pensionär är tekniken billig och funktionabel, herre gud så underbart !
Tänk att slippa ALLT vad sladdar OCH batterier heter, oavsett om det är skruvdragare, grästrimmer eller tv som ska drivas.
Man har en inkomade el till en centralenhet och That´s It !
Inga vägguttag, inga flexslangar, inga vp-rör, inga kabellister, inga sladdhärvor, inga grenuttag !
Allt trådlöst hemma och då finns säkert tankestyrning till allt också !
Underbart !
Hehe
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Bara en förlust på 40%... jag som trodde att vi försökte bli så energieffektiva som möjligt. Ska Sony betala för den förlorade energin? 
En bättre metod än att försöka skicka stora energinmängder genom luften på ett eller annat sätt, är att göra sina apparater ytterst strömsnåla och driva dem med någon form av gratisenergi som råkar finnas till hands.
Denna energi kan bestå av värme, ljus, vibrationer, tryckskillnader eller nästa vad som helst. Vi talar givetvis inte om stora effekter, men det arbetas intensivt inom detta område. Se tex http://www.eetimes.com/news/semi/showArticle.jhtml?articleID=204600613
Denna energi kan bestå av värme, ljus, vibrationer, tryckskillnader eller nästa vad som helst. Vi talar givetvis inte om stora effekter, men det arbetas intensivt inom detta område. Se tex http://www.eetimes.com/news/semi/showArticle.jhtml?articleID=204600613
Jag tror denna teknik är dömd att misslyckas eftersom folk inte ens i denna tråd kan hålla isär elektromagnetisk strålning och magnetism ...
Hur ska det då gå när kristaller-och-maya-kalendern-tar-slut-och vaccin-dödar-hysteriska-aftonbladet-läsare kommer igång ?
Hur ska det då gå när kristaller-och-maya-kalendern-tar-slut-och vaccin-dödar-hysteriska-aftonbladet-läsare kommer igång ?
För ni som vill använda liknande i era hemmapul så finns ju alltid http://www.powercastco.com/.
De har en del intressanta produkter. Tyvärr kostar deras development i storleksordningen 1500-2000 USD.
Värt att ha i tanken om man är intresserad av tekniken.
De har en del intressanta produkter. Tyvärr kostar deras development i storleksordningen 1500-2000 USD.
Värt att ha i tanken om man är intresserad av tekniken.
Klicka här för att svara