Söker en billig övervakningskamera med nightvision som är batteridriven, trådlös och abonnemangsfri.

Den ska användas inomhus för att ta reda på vilka av våra 6 kastrerade katter som pissar på sängar, soffor, mattor osv. Vi har behövt slänga en massa madrasser, fotöljer, kuddar pga att en katt markerar som in i helvete. Vi har behövt stänga våra sovrum för att de inte ska kissa, har fasiken PTSD snart av alla kisslukt.

Misstänker att det är två honor som är ärkerivaler och pissar på saker för att jävlas med varandra.

• Gilla
Freddedan
  • Laddar…
Välkommen till forumet.

Om den nu ska användas inomhus i bostaden så behöver den väll inte vara batteridriven?

Hur har du tänkt använda kameran, ska du titta live, eller ska kameran spela in på internt minneskort, eller ska kameran spela in på en NVR (nätverksvideoinspelare)?

Demmpa Demmpa skrev:
Välkommen till forumet.

Om den nu ska användas inomhus i bostaden så behöver den väll inte vara batteridriven?

Hur har du tänkt använda kameran, ska du titta live, eller ska kameran spela in på internt minneskort, eller ska kameran spela in på en NVR (nätverksvideoinspelare)?
Jag vill inte att den ska vara inkopplad i eluttag, pga säkerhetsskäl. Live är inget krav, SD-kort är tanken.

Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Om du nöjer dig med nätdrift så kostar en Tapo C220 289 kr

[länk]
Den är väl inte batteridriven?😅

Jag har en batteridriven ring kamera, men det som är jobbigt med den är att vill man ha mer möjlighet att spela in och kolla i efterhand så krävs det abonnemang!

Redigerat:
Jag har en Reolink, och är jättenöjd med den.
Spelar in på ett SD-kort lokalt i kameran, och du kan kika på det inspelade i appen i din mobil.
Ingen månatlig kostnad för detta, bara om du även vill ha backup till "molnet", vilket jag inte har med den kameran.
Många inställningsmöjligheter för detektionsområden, scheman mm.
Så en Reolink Argus 3 Ultra är mitt val, finns på bland annat Kjell & Co.

Hannuse Hannuse skrev:
Jag har en Reolink, och är jättenöjd med den.
Spelar in på ett SD-kort lokalt i kameran, och du kan kika på det inspelade i appen i din mobil.
Ingen månatlig kostnad för detta, bara om du även vill ha backup till "molnet", vilket jag inte har med den kameran.
Många inställningsmöjligheter för detektionsområden, scheman mm.
Så en Reolink Argus 3 Ultra är mitt val, finns på bland annat Kjell & Co.
Pyton att den var lite dyr😫
Är lite inne på åtelkamera men de var ju inte heller billiga😂

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.