Min snygga möbelgrupp, inköpt på Domus interiör för 40 år sedan är inne på sista versen! Jag vill ju helst finna samma fantastiska kvalitet men misstänker att det blir väldigt dyrt. Den är tryckimpregnerad och har de första 30 åren skötts noga.

En enkel, ganska smäcker, snygg matplats på trädäcket för 6-8 personer, två soffor och ett matbord. Tips om leverantör/tillverkare. Gruppen ska inte vara målad och gärna kunna stå ute året runt med max en oljning/året. Jag har surfat runt och hittar inget som tilltalar mig.

BirgitS
Har du tittat på Guteforms möbler?
http://www.guteform.se/

Vi har en av deras Jarrah-serier och i många år stod den ute året om med en inoljning på våren och täckt med en presenning vintertid och de senaste 5 år på en inglasad balkong. Den ser ut nästan ut som den gjorde när den var ny förutom att den har mörknat. Jarrah är ett australiensiskt hårdträ och det är inte nödvändigt att olja den heller om man gillar att träet grånar i stället. Dock verkar de inte ha några soffor i Jarrah utan om du vill ha det så får du titta på deras furumöbler i stället, en del säljs som obehandlat eller oljad och en del som målat. De ser ut att ha några återförsäljare i Skåne.

• Gilla
jolleponk
  • Laddar…
Snygga! Har inte kunnat ladda ner prislistan men de är klart intressanta.Tack för tipset.

BirgitS
De är inte billiga men jag tycker att vår grupp har varit prisvärd. Så här på sensommaren kan de ju finnas på rea i någon av affärerna också.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.