63 929 läst ·
252 svar
64k läst
252 svar
Trädgårdsavfall vid vår tomtgräns gav oss parkslide
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det är ju dumpat precis vid TC tomtgräns, från TS fastighet.
Jag förstår det också så. Men det spelar ju egentligen ingen roll hur skräpet historiskt har kommit till grannen i och med att det inte är TS som är nedskräparen. Det är respektive fastighetsägares ansvar att hantera sitt eget skräp. Och då får fastighetsägaren gå på nedskräparen, alltså säljaren av TS fastighet.D Daniel 109 skrev:
I slutändan så är det nog ovanligt att högar med trädgårdsavfall på större fastigheter städas upp. Det får naturen ta hand om med tiden.
Du skriver ju här att det är tidigare ägare till ERAT hus som är den stora boven i detta.U Ulf2121 skrev:
Tidigare ägare har slängt sitt avfall på annans fastighet.
Nu skall ni fortsätta med att slänga det där också?
Hade du slängt det på min fastighet så hade det kommit tillbaka direkt.
Bra ide prata med grannen eller dom andra drabbade grannarna om bekämpningen.U Ulf2121 skrev:
Grannen är det en skogs fastighet eller en bondgårdsfastighet.
Vissa bönder har ju licens att använda bekämpningsmedel.
Hänger inte med, varför antar du att TS ska börja skräpa ned på andras fastigheter för att han har köpt en fastighet där det tidigare bodde en nedskräpare? Missförstår jag?L Lunneborg skrev:
Det är en inte helt orimlig tolkning av inlägg nr9
Snälla snälla alla fina människor. Jag ställde en enkel fråga som ni gjort till ett världskrig... Så tragiskt o sorgligt... Har ni ingen familj eller vänner att lägga tid på istället för att spy galla över folk här...Claes Sörmland skrev:
Inget världskrig, du övertolkar! Det blir lätt så med text. Forumets återkommande skribenter är mer som ett gammalt gnatigt par som kärleksfullt passar på varandra. Läser du med öppet sinne så får du ut rätt bra info från de olika perspektiven.U Ulf2121 skrev:
Claes Sörmland skrev:
Jajaja - gnabba påClaes Sörmland skrev:
Jaja - gnabba på o fortsätt att tramsa på. Jag fick 5-6 vettiga o hjälpsamma inlägg inklusive dettaClaes Sörmland skrev:
Ett fåtal inlägg har gett ovärderlig information är från personer som verkar ha alla schackpjäser på planen o ett eget liv,. Alla ni andra - gå på nästa TS o ge ert allt o njut av tramseriet. Eller njut av livet istället...?! Nä nu tackar o bockar jag för mig och undandeber mig vidare tokiga råd o uttalanden. Önskar er alla an fantastisk kväll! Ha det!U Ulf2121 skrev:
Tråkig situation såklart och jag tycker det är trist att du hamnat i den.
Det behöver inte kosta massa pengar för att bekämpa parkslide, det räcker gott med ihållande "gratis" arbete men det tar tyvärr längre tid.
Perfekt att grannen gett dig tillåtelse att beträda hans tomt för att du ska kunna bearbeta denna växt.
Lägg inte din energi på fel saker som att reta upp dig på grannen som ändå verkar vara relativt oskyldig i den uppkomna situationen.
Det behöver inte kosta massa pengar för att bekämpa parkslide, det räcker gott med ihållande "gratis" arbete men det tar tyvärr längre tid.
Perfekt att grannen gett dig tillåtelse att beträda hans tomt för att du ska kunna bearbeta denna växt.
Lägg inte din energi på fel saker som att reta upp dig på grannen som ändå verkar vara relativt oskyldig i den uppkomna situationen.
Redigerat:
L lodin92 skrev:
O varför skulle jag bry mig om hans parkslide? Jag bekämpar med glyfosat aggresivt på mitt håll, på min tomt, med expert o dyra pengar. Sen att erfarenheten säger att det går bananas o går till attack åt andra håll är hans bekymmer. Om han den rika snåljåpen varit med hade det blivit billigare för oss båda. Tråkigt att jag själv inte vet bättre om att "bekämpa" än att klippa ner skiten o låta dem blåsa i vinden bort från min tomt längre in på hans... Eller så e jag snäll o låter er intetrigga mig till detta...L lodin92 skrev:
Det jag önskar är att han rensar upp den jävla äckliga soptippen av trädgårdsavfall vid min tomtgräns. Med eller utan parksli