Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D Daniel 109 skrev:
Som jag tolkade TS är det skräp som är dumpat på grann fastigheten från TS tomt.
1) Är det tillåtet att ha mängder med trädgårdsavfall dumpat precis vid annans tomtgräns? Har ju även gett enormt negativa följder för oss.
Jag tolkar det som att det inte är över gränsen då...

• Gilla
Skoog77
  • Laddar…
Det är ju dumpat precis vid TC tomtgräns, från TS fastighet.

• Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Claes Sörmland
D Daniel 109 skrev:
Som jag tolkade TS är det skräp som är dumpat på grann fastigheten från TS tomt.
Jag förstår det också så. Men det spelar ju egentligen ingen roll hur skräpet historiskt har kommit till grannen i och med att det inte är TS som är nedskräparen. Det är respektive fastighetsägares ansvar att hantera sitt eget skräp. Och då får fastighetsägaren gå på nedskräparen, alltså säljaren av TS fastighet.

I slutändan så är det nog ovanligt att högar med trädgårdsavfall på större fastigheter städas upp. Det får naturen ta hand om med tiden.

• Gilla
Ulf2121 och 1 till
  • Laddar…
U Ulf2121 skrev:
Och det är stora mängder under många år... Den som dumpat avfallet är förmodligen tidigare ägaren till vårt hus.
Du skriver ju här att det är tidigare ägare till ERAT hus som är den stora boven i detta.
Tidigare ägare har slängt sitt avfall på annans fastighet.
Nu skall ni fortsätta med att slänga det där också?
Hade du slängt det på min fastighet så hade det kommit tillbaka direkt.

U Ulf2121 skrev:
Men då kunde väl grannen va schysst så att vi delar vi på kostnaden för bekämpningen av parksliden?
Bra ide prata med grannen eller dom andra drabbade grannarna om bekämpningen.
Grannen är det en skogs fastighet eller en bondgårdsfastighet.
Vissa bönder har ju licens att använda bekämpningsmedel.

Claes Sörmland
L Lunneborg skrev:
Du skriver ju här att det är tidigare ägare till ERAT hus som är den stora boven i detta.
Tidigare ägare har slängt sitt avfall på annans fastighet.
Nu skall ni fortsätta med att slänga det där också?
Hade du slängt det på min fastighet så hade det kommit tillbaka direkt.
Hänger inte med, varför antar du att TS ska börja skräpa ned på andras fastigheter för att han har köpt en fastighet där det tidigare bodde en nedskräpare? Missförstår jag?

• Gilla
Baeckman
  • Laddar…
Det är en inte helt orimlig tolkning av inlägg nr9

Claes Sörmland
D Daniel 109 skrev:
Det är en inte helt orimlig tolkning av inlägg nr9
Det värsta är att jag inte kan utläsa om du är allvarlig eller inte.

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Hänger inte med, varför antar du att TS ska börja skräpa ned på andras fastigheter för att han har köpt en fastighet där det tidigare bodde en nedskräpare? Missförstår jag?
Här i inlägg nr 9 skriver TS det.
U Ulf2121 skrev:
Men va fan - vi börjar slänga allt vårt skit där oxå

Claes Sörmland
L Lunneborg skrev:
Här i inlägg nr 9 skriver TS det.
Det läser jag inte bokstavligt, utan som ett uttryck för frustration över situationen.

• Gilla
CoNaana och 1 till
  • Laddar…
Det läser jag inte bokstavligt, utan som ett uttryck för frustration över situationen.
Snälla snälla alla fina människor. Jag ställde en enkel fråga som ni gjort till ett världskrig... Så tragiskt o sorgligt... Har ni ingen familj eller vänner att lägga tid på istället för att spy galla över folk här...

• Gilla
karin_sv och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
U Ulf2121 skrev:
Snälla snälla alla fina människor. Jag ställde en enkel fråga som ni gjort till ett världskrig... Så tragiskt o sorgligt... Har ni ingen familj eller vänner att lägga tid på istället för att spy galla över folk här...
Inget världskrig, du övertolkar! Det blir lätt så med text. Forumets återkommande skribenter är mer som ett gammalt gnatigt par som kärleksfullt passar på varandra. Läser du med öppet sinne så får du ut rätt bra info från de olika perspektiven.

• Gilla
  • Älska
Förortstjejen och 12 till
  • Laddar…
Inget världskrig, du övertolkar! Det blir lätt så med text. Forumets återkommande skribenter är mer som ett gammalt gnatigt par som kärleksfullt passar på varandra. Läser du med öppet sinne så får du ut rätt bra info från de olika perspektiven.
Jajaja - gnabba på
Jaja - gnabba på o fortsätt att tramsa på. Jag fick 5-6 vettiga o hjälpsamma inlägg inklusive detta

U Ulf2121 skrev:
Ett fåtal inlägg har gett ovärderlig information är från personer som verkar ha alla schackpjäser på planen o ett eget liv,. Alla ni andra - gå på nästa TS o ge ert allt o njut av tramseriet. Eller njut av livet istället...?! Nä nu tackar o bockar jag för mig och undandeber mig vidare tokiga råd o uttalanden. Önskar er alla an fantastisk kväll! Ha det!

• Haha
Daggew
  • Laddar…
Tråkig situation såklart och jag tycker det är trist att du hamnat i den.

Det behöver inte kosta massa pengar för att bekämpa parkslide, det räcker gott med ihållande "gratis" arbete men det tar tyvärr längre tid.
Perfekt att grannen gett dig tillåtelse att beträda hans tomt för att du ska kunna bearbeta denna växt.
Lägg inte din energi på fel saker som att reta upp dig på grannen som ändå verkar vara relativt oskyldig i den uppkomna situationen.

Redigerat:
  • Gilla
TobbeLenn och 3 till
  • Laddar…
Varför skulle grannen vilja bekosta bekämpning om de inte är en bostadstomt? Jag tycker han var vänlig isåfall som låter dig bekämpa på hans mark med.

• Gilla
TobbeLenn och 4 till
  • Laddar…
L lodin92 skrev:
Varför skulle grannen vilja bekosta bekämpning om de inte är en bostadstomt? Jag tycker han var vänlig isåfall som låter dig bekämpa på hans mark med.
L lodin92 skrev:
O varför skulle jag bry mig om hans parkslide? Jag bekämpar med glyfosat aggresivt på mitt håll, på min tomt, med expert o dyra pengar. Sen att erfarenheten säger att det går bananas o går till attack åt andra håll är hans bekymmer. Om han den rika snåljåpen varit med hade det blivit billigare för oss båda. Tråkigt att jag själv inte vet bättre om att "bekämpa" än att klippa ner skiten o låta dem blåsa i vinden bort från min tomt längre in på hans... Eller så e jag snäll o låter er intetrigga mig till detta...

Det jag önskar är att han rensar upp den jävla äckliga soptippen av trädgårdsavfall vid min tomtgräns. Med eller utan parksli

• Haha
justera och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.