Har du någon bild på de stora björkarna? 😉

Vad jag ser är ett par småträd som kostar betydligt mer att ta hand om än de är värda. Jag skulle inte juridifiera den här frågan med mindre än att jag visste stt någon skulle bli skogstokig (pun intended) om björkarna försvann.

Claes Sörmland
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Har du någon bild på de stora björkarna? 😉

Vad jag ser är ett par småträd som kostar betydligt mer att ta hand om än de är värda. Jag skulle inte juridifiera den här frågan med mindre än att jag visste stt någon skulle bli skogstokig (pun intended) om björkarna försvann.
Tanken slog mig också, kommunens gatukontor bryr sig inte.

Men så kom jag ju på att det handlar om träd. Och då flyger all sans ur vissa människor. Vi ser det på detta forum och jag har sett det i verkliga livet. Så det skulle inte alls förvåna mig om en trädfällning triggar någon närboende till en tillsynsanmälningsturné. Och sen visar det sig att handläggaren är med i de heliga trädens vänner och sen drar det igång...

• Gilla
  • Haha
Falckman och 1 till
  • Laddar…
Det framgår inte varför TS vill ta ner träden. Skälet kan ha betydelse för hur frågan ska besvaras.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
A ArneTW skrev:
Finns det någon som vill ha träden kvar?
På en lekplats är det ofta önskvärt med solskydd i form av lövträd. Plus att björkar tar upp mycket vatten, vilket kan ge en obehaglig överraskning när de tas ner.

• Gilla
Sala08 och 1 till
  • Laddar…
A ArneTW skrev:
Finns det någon som vill ha träden kvar?

/ATW
Det finns det alldeles säkert.
Träden pryder sin plats och ser inte ut att stå i vägen. Obegripligt att de ska tas bort.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.