1 677 läst ·
13 svar
2k läst
13 svar
Tradera...
Köpte för ett bra tag sedan jordfelsbrytare på Tradera, en AEG och ett par Hager. Idag fick jag äntligen tummen ur och monterade AEG-brytaren för att skydda den gruppen som går till badrummet. Nu hade jag till all lycka dessutom i mellantiden på Tradera köpt ett testinstrument, och kunde därför konstatera att AEG-brytaren löste ut först efter 120 ms... så den åkte i sopen.. medan Hagerbrytaren löste ut på 16 ms, lite för ettrigt egentligen.
Moral: köper man på Tradera, ska man vara lite misstänksam.
Nästa steg blir att kolla jfb i förrådet. Den är också från Tradera...
Moral: köper man på Tradera, ska man vara lite misstänksam.
Nästa steg blir att kolla jfb i förrådet. Den är också från Tradera...
Slängde du AEG'n? Det var väl lite drastiskt. Som sagt, håller den sig bara under 0,3s är den ju ok.
På vilket sätt spelar Tradera in i den här ekvationen?
Blir produkter automatiskt sämre om de passerar Tradera?
Blir produkter automatiskt sämre om de passerar Tradera?
Det är väl ganska enkelt.. köper jag en ny produkt i affären kan jag ju reklamera om den är trasig. En produkt köpt på tradera har oftast inga garantier och jag vet ju inte hur eller ens om den har blivit använd tidigare. Men det beror förstås på vem som är säljaren.
Om säljaren har figurerat här på byggahus tidigare och gjort sig känd som kunnig så kan det, i alla fall för mig, inverka positivt på förtroendet om samma person säljer på tradera eller liknande.
Om säljaren har figurerat här på byggahus tidigare och gjort sig känd som kunnig så kan det, i alla fall för mig, inverka positivt på förtroendet om samma person säljer på tradera eller liknande.
Gäller inte det all form av begagnatköp? Eller får du garanti saker köpta begagnade på Blocket, eller från en handskriven lapp på anslagstavlan på Ica Bävern?svartöra skrev:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Detta påminner om ett litet missförstånd som skett här tidigare där en person köpt en sak på tradera där denne trodde säljaren var en medlem på BH på grund avsvartöra skrev:Det är väl ganska enkelt.. köper jag en ny produkt i affären kan jag ju reklamera om den är trasig. En produkt köpt på tradera har oftast inga garantier och jag vet ju inte hur eller ens om den har blivit använd tidigare. Men det beror förstås på vem som är säljaren.
samma användarnamn, så för att säkerställa att det ej rör sig om samma personer igen så ställer jag frågan. Var det "Snaggletooth" personen på tradera hette?
//Patrik
Tror jag inte nä, men det har jag ju inte sagt heller, eller hur?Norrhyttan skrev:
I det här fallet var för övrigt AEG-brytaren tydligt begagnad medan Hagerbrytaren inte hade spår av tidigare användning. Till och med informationsetiketten var med.
Fast eftersom det inte var något fel på AEG-brytaren så är jag tydligen ute i ogjort väder. Men jag tänker i alla fall vara misstänksam vid traderahandel i fortsättningen, så det så.
Nej, det var någon annan, vem det nu var. Hmm, jag har sett en Snaggletooth på tradera som sålde elmaterial, ja, men det var ett tag sedan. Det var alltså någon renommésnyltare?Patrik_Hed skrev:
Jag är oskyldig den här gången också 
Klicka här för att svara