J
Hej,

Har letat ny klippare och hittade häromdagen en Worx vision cloud 4WD för en bra peng. Hittills relativt nöjd och har inte behövt göra någon manuell handpåläggning efter installation förutom att flytta laddstationen från en no-go zone. Helt otroligt imponerad av möjlighet att klara av tuffa backar och kuperad mark.

Vad har ni för erfarenheter?

O
Vilken modell har du (storlek)? Hur stor tomt?
Jag är själv sugen på en sådan till nästa år eftersom jag har en slänt som ligger på gränsen för vad den ska klara av, och jag börjat tröttna på att klippa den manuellt.

J
O Odur skrev:
Vilken modell har du (storlek)? Hur stor tomt?
Jag är själv sugen på en sådan till nästa år eftersom jag har en slänt som ligger på gränsen för vad den ska klara av, och jag börjat tröttna på att klippa den manuellt.
Jag har WR340E (600m2) och den har hittills klippt ca 700m2 men jag la nyligen till en till zon om 240m2, så totalt 940m2. Klipper parallellt och den verkar hittills inte ha några problem att hantera hela ytan. Har dock delat upp så den går på zon 1 må-ti, zon 2 on-to och zon 3 på fredagar. Enkelt att byta batteri på den när det är dags.

J Jogöwa skrev:
Jag har WR340E (600m2) och den har hittills klippt ca 700m2 men jag la nyligen till en till zon om 240m2, så totalt 940m2. Klipper parallellt och den verkar hittills inte ha några problem att hantera hela ytan. Har dock delat upp så den går på zon 1 må-ti, zon 2 on-to och zon 3 på fredagar. Enkelt att byta batteri på den när det är dags.
Funkar detta fortfarande? Tycker de skriver att det är en begränsning i mjukvaran, och att det kan vara så att den inte klipper hela ytan utan hoppar över en del. Inget som du upplever?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.