177 753 läst ·
558 svar
178k läst
558 svar
Tråden om robotgräsklippare från Lidl
kolla bara så att hjulen inte tar skada då. Inte ovanligt på Husqvarna att folk har satt in längre blad och fått framhjulen sönderskurna.partyoverallt skrev:
Många av er pratar om att byta blad/knivar på denna gräsklippare, ingen verkar prata om längden på dem.. Jag har en av de billigare varianterna från lidl (2999och fick väldigt smal klippbredd. MEN!
Om jag bara hade knivar som var dubbelt så långa så hade jag fått lagom klippbredd.
Ingen som haft tanken att skaffa längre knivar 🤯😀
Borde väl bara vara att köpa längre knivblad och såga/borra? 😀
Har du träd, buskar? De har en tendens att störa sannolikheten att alla ytor blir klippta. Har du många hörn? Där jag har ett trappmönsster (ser ut som en trappa från sidan), där blir inte innerhörnen klippta lika bra...Filip Josefsson skrev:
pacman42 skrev:
Jo några men vafan, deras sladd är på 130 m och min omkrets mätte jag till 155m så bör va lugntpacman42 skrev:
Jag har en vid stugan, en fyrkantig tomt på ca 200 kvm. Den klipper okej, när den fungerar. 🤓
Den första höll några veckor om jag minns rätt, utbytesmaskinen höll ungefär två säsonger och då gick den väldigt lite.
Skulle jag köpa en budgetmaskin nu hade jag kollat på ett annat märke, med uppkoppling.
Den första höll några veckor om jag minns rätt, utbytesmaskinen höll ungefär två säsonger och då gick den väldigt lite.
Skulle jag köpa en budgetmaskin nu hade jag kollat på ett annat märke, med uppkoppling.
Vet någon vad 1000 kvm varianten ligger på i pris?
Vi klipper 15*35m (plan yta, utan hinder) med vår 2990kr klippare. Bytte till ett 4Ah batteri, 2Ah batteriet som medföljer gör nytta på skruvdragaren i husbilen 😉pacman42 skrev:
Den går ut 2*/dag månd. onsd. fredag mellan 07.00 - 21.00
Håller mattan riktigt bra klippt!
Nu andra säsongen utan problem 👍
4Ah batteri innebär ju att du klarar mer klippning. Den laddar snabbare än klipptiden så du får extra kapacitet. Det intressanta är dock hur många timmar per dygn du klipper. 500kvm klippyta är ju antaget under förutsättning att du klipper 24/7.svanteon skrev:
15*35m, klipps 6* i veckan. (ev. att den går ut 3*/dag? Så fall blir det 9ggr/v.) Inget på helgen. Helt plan yta, utan hinder, andra säsongen denna löser detta på ett bra vis utan problem.pacman42 skrev:
Måste gräsklipparen gå medsols? Det står inget om det i manualen, men på den bifogade bilden visar den det. Någon som installerat motsols?
Verktygstokig
· Nordvästra Skåne
· 19 inlägg
OK, tack!