L Blader skrev:
En annan fundering du som har så många kameror. Hur har du gjort för att ha bra uppkoppling till dem?
Jag kopplar upp 3 kameror från varje kamera. Men givetvis kommer det folk från alla håll så vet jag inte vilka kameror som kommer att filma. Men risken är inte så stor.
//Henry
 
HenFre HenFre skrev:
Jag kopplar upp 3 kameror från varje kamera. Men givetvis kommer det folk från alla håll så vet jag inte vilka kameror som kommer att filma. Men risken är inte så stor.
//Henry
Gör detta att du har bättre täckning på dem?
 
L Blader skrev:
Gör detta att du har bättre täckning på dem?
Vet inte vad du lägger i ordet täckning. Men har man, som jag, 8 st. kameror runt huset med två på varje sida och tänker igenom upplägget så kan man ha en kamera igång när de skyndar sig runt hörnet. Kamerorna startar ju inte blixtsnabbt. Såg prov på detta för några år sedan när vi hade ungar på tomten som sprang och busringde. De blev så fint fångade på bild. Slutade omedelbart när jag satte ut lite bilder på dem i A3 format på fasaden.
//Henry
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Är det så att om man kopplar en kamera med strömförsörjning börjar kan den då filma 3 sekunder innan rörelsen upptäcks?
 
L Blader skrev:
Är det så att om man kopplar en kamera med strömförsörjning börjar kan den då filma 3 sekunder innan rörelsen upptäcks?
Jag har ingen som är ansluten med kabel så ja kan ha fel.
Men ja har fattat de så som att de då inte startar med fördröjning och att man ska kunna backa 3 sek extra.
 
Vad jag har fattat så en kamera med strömmatning kan spela in hela tiden och då kan den även spara 3 sekunder innan det som triggar inspelning.
 
  • Gilla
Limesmak
  • Laddar…
Totte_S
Då var det dax för nästa problem. Jag får ingen kontakt mellan appen och basstationen. Försökt starta om och installera om både hårt och mjukt, lampan lyser blå på stationen men appen hittar inte basstationen. Finns det något knep eller är det bara att reseta och installera om från början?
 
Totte_S Totte_S skrev:
Då var det dax för nästa problem. Jag får ingen kontakt mellan appen och basstationen. Försökt starta om och installera om både hårt och mjukt, lampan lyser blå på stationen men appen hittar inte basstationen. Finns det något knep eller är det bara att reseta och installera om från början?
Vad ja kan se så kom det en uppdatering av appen den 4 maj och kanske har problemet kommit då. Man i så fall bör fler märka av samma problem, då bör de också komma en fix till appen. Kolla med Arlo och se vad dom säger.
Annars är de nog bara att testa med reset och börja om skulle ja tro.
Kom problemet med uppdateringen kan de kanske va värt att vänta någon dag och se om de löser sig.

Jag har inga problem med appen efter uppdateringen, vad jag märkt just nu.


Edit: Senaste versionen av appen är 2.16.1_27099
Läs mer om uppdateringen i Playbutiken (vid Android)
 
Totte_S
Ok. Tack för infon. Fick totalåterställa och installera allt från start.
 
Jag bytte till en ny iphone 11 och efter det får jag ingen kontakt med basstation eller kameror. När jag försöker logga in får jag felmeddelandet att den inte känner igen enheten. Installerade om appen men det blev samma. Nån som har ett tips?
 
Totte_S
Testa att göra som jag, dvs reseta basstationen och börja om från början.
 
Tack för svar. Tänkte göra så men först tog jag min padda som också har arloappen och gick in och ändrade inställningar på tvåfaktorsautentisering eller vad det heter. Valde SMS som metod och tillbaks till mobilen funkade det efter att jag fått en sifferkod via sms.
 
Någon som har kopplat en separat sensor till homekit som styr att Arlo kamera börjar spela in när den sensorn känner av något?
 
Totte_S
Underbart system det här - nu är jag utslängd och lyckas inte verifiera telefonen. Förslag?
Kommer byta ut systemet helt, accepterar inte att det får ner minst en gång i månaden utan anledning.
Tar 5-10 minuter att få engångskod via epost, och om jag öppnar eposten i telefonen så återställs appen och koden blir ogiltig.
 
JanneJanne123
Alltså tänk vilka olika upplevelser man kan ha. Jag satte upp mitt system för två år sedan. Har förutom att ladda kamerorna inte rört systemet sedan dess, allt bara funkar.
 
  • Gilla
oscarwww och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.