Byggahus.se
raderades, trådskaparen försökte med smygreklam :)
morsan/moderator

• Gilla
AORster
  • Laddar…
Bra jobbat morsan!

Kanske svårt att sälja en halvdan panna som V40, och att påstå att det är världens bästa panna är väl lite att trampa sig själv på tårna..

Bra jobbat av er användare :D Tråden rapporterades så jag ttittade närmre på användaren. Han är alltså avstängd nu.

• Gilla
AORster
  • Laddar…
Jag är själv intresserad av denna v40-lamda men det finns mycket lite information att läsa från båda håll, leverantör, tester, konsument.
Tex kostnader på reservdelar, keramik, styrkort osv. Kan man koppla förbi elektroniken om åska varit framme eller förblir pannan obrukbar. Funkar luckorna som bildörrar eller krävs hamra och slå? Är denna panna en kopia från en Österirisk panna? Det finns som sagt många frågor runt denna panna men få svar, hoppas någon vet mer än mig...

Luckorna har nån typ av bildörrslås, man undrar ju hur tätt det är efter några år...

Om du har saker som går sönder hemma bör du fixa ett åskskydd på inkommande el, sen bör inte det vara något problem. Att köra pannan utan elektronik kräver tjuvkoppling av fläkten, vilket inte borde vara omöjligt.

Den är en egenutvecklad panna av CTC, när jag frågade varför man inte tog till vedutrymmet eller gjorde en större modell så såg dom bara frågande ut.

Jag tycker Inova 50 som Rinkaby rör rear till nettopris är mer prisvärd om du hittar en installatör som vill installera till det priset.

Jag var och klämde på en sån här för ett tag sedan och det som jag blev fundersam på var just lucklåsen. Dom är väldigt små om man jämför med en bildörr. Såg nästan lite ömtåliga ut. Kanske inte direkt smäckiga men nästan. Fungerade fint men jag undrar hur dom håller. Meningen är väl att en panna ska bli några år innan den har gjort sitt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.