offlarjon
Kommer inom kort att påbörja ett trädäcksbygge direkt på mark (befintlig stenterass). Avståndet upp till innergolvshöjd är endast 14 cm, varför jag endast kommer att kunna köra 45x95 reglar (+trallens höjd 28 mm).
Sitter & funderar lite på om jag ens behöver klä ramen med kjol i det läget? Ramverket i sig borde i min värld duga gott till det ändamålet?

/Lars

Titta ara ut så du frå fina reglar, finns ingen anlednings att slå på något mer.

• Gilla
offlarjon
  • Laddar…
Ja gjorde en altan till lillstugan på tomten med samma förutsättningar som dig, skippade kjol och lade kullerstenar runt, blev fint men drygt med trimmern

• Gilla
offlarjon
  • Laddar…
offlarjon
OK, tack för era svar! Jo det känns ju eg. helt onödigt men ändå intressant att höra hur andra gjort i liknande situationer :)

Jag hade satt kjol ändå. Det ramar in ändträt på trallen.

• Gilla
offlarjon
  • Laddar…
offlarjon
Tänkte rama in med en fris istället :)

Nyfniken Nyfniken skrev:
Jag hade satt kjol ändå. Det ramar in ändträt på trallen.
plus att kjolen funkar lite som offerbrädor,

• Gilla
offlarjon
  • Laddar…
Skulle passa bra att klä in reglarna med en 120mm trallbräda runtom. Låt brädan sticka upp 28mm så blir detta en snygg diskret fris till ditt trallgolv.

Typ såhär:
Trätrallgolv med gränsande reglar och 28mm överhäng, uteplats med räcke, möbler och blomkrukor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
offlarjon och 1 till
  • Laddar…
offlarjon
C crazytok skrev:
Skulle passa bra att klä in reglarna med en 120mm trallbräda runtom. Låt brädan sticka upp 28mm så blir detta en snygg diskret fris till ditt trallgolv.

Typ såhär:
[bild]
Supersnyggt! Tjusigt även med altanräckena, att de ramar in endast delar av däcket (y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.