Hej!

Jag funderar på att lägga en trall I nivå med uterumsgolvet. Tänkte lägga trallen längs med huset alltså från uterummet till tvättstugan. Trallen blir då 6m lång och 4,5m ut från huset. Trallen hade då hamnat ca 73mm ovanför stenläggningen jag har idag för att vara i nivå med uterummets golv.

Blir det bra att lägga 28mm Trall på 45x45 liggande reglar ovanpå markstenen eller borde man ta bort stenen helt och gräva ut ytterligare så man iallafall kan lägga trallen på stående 70x45 eller 95x45 som ligger på plintar?

Sedan tänker jag att man i linje med uterummets yttre kant har en trappa på ett steg(?) längs hela trallen för att komma från trallen upp på gräset.

Dom två stenarna som är trappan idag utgör tillsammans ca 28cm nivåskillnad, vilket då skulle bli ett trappsteg på ca 21cm om man räknar bort mina 73mm. Blir detta för högt för att vara endast 1 steg?

Ser ni något konstigt med att ha en trall nersänkt under marknivå såhär?

Jag har ett avlopp i stenen längst in mot fasaden utanför tvättstugedörren. Stenplattorna verkar också ligga med ett fall inåt mot detta avlopp. Bör man försöka hålla kvar detta fallet mot huset i gruset under trallen och sedan följa uterummets lutning för trallen?

Vad tror ni om detta? Har ni några andra tips eller idéer?

• 20260606_190039.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20260526_191505.jpg
    Skapa konto
  • 20260522_190142.jpg
    Skapa konto
  • 20260404_163656.jpg
    Skapa konto
  • 20260404_163653.jpg
    Skapa konto
  • Screenshot_20260723_004152_Photos.jpg
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.