Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Vi kommer att bygga ett däck på ca 4x7m här:
Till höger blir det en paviljong med ett stort lounge-set. Till vänster har vi tänkt ett utekök med ho, rinnande vatten och gasolbrännare med muurika-häll 58cm. Vattnet blir en enkel variant för att koppla på vattenslang på sidan som sen går vidare till alupex och ett spolhandtag.
För att piffa upp det hela drar vi fram el till belysning +annat. Stereon sitter i garaget och styrs endast med på och av, uppspelandet sker via blåtand.
Annat som lär finnas är väl någon blomlåda.
Men har ni några fler förslag på mysiga/roliga tillbehör eller lösningar ? Bjälklaget byggs rejält för att så småningom kunna bygga en paviljong i trä.
Integrerad ölkyl? Rolig belysning? Annan belysning? Decklight? Hängmatta? Vindskydd? Piltavla? Kyl?
Nu har jag chansen att göra något roligt och vill verkligen ta ut svängarna lite
Det här lilla projektet känns som "mitt" där jag väljer utförandet mer eller mindre 
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Till höger blir det en paviljong med ett stort lounge-set. Till vänster har vi tänkt ett utekök med ho, rinnande vatten och gasolbrännare med muurika-häll 58cm. Vattnet blir en enkel variant för att koppla på vattenslang på sidan som sen går vidare till alupex och ett spolhandtag.
För att piffa upp det hela drar vi fram el till belysning +annat. Stereon sitter i garaget och styrs endast med på och av, uppspelandet sker via blåtand.
Annat som lär finnas är väl någon blomlåda.
Men har ni några fler förslag på mysiga/roliga tillbehör eller lösningar ? Bjälklaget byggs rejält för att så småningom kunna bygga en paviljong i trä.
Integrerad ölkyl? Rolig belysning? Annan belysning? Decklight? Hängmatta? Vindskydd? Piltavla? Kyl?
Nu har jag chansen att göra något roligt och vill verkligen ta ut svängarna lite
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Se den här tråden får inspiration
https://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/213085-bygget-av-oregelbunden-uteplats-m-m.html
https://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/213085-bygget-av-oregelbunden-uteplats-m-m.html
Köp en 78 Muurikka om du inte har en samma som dom son köper för små grillar
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Har redan Muurikkan men skulle gärna haft den större. Dock inte i år. Däremot kanske jag skulle bygga köket med möjlighet till att såga ur för den större 
Bygg en lucka och stoppa ner en markkyl,
https://www.coolstuff.se/Cool-Well-Kylbrunn
https://www.coolstuff.se/Cool-Well-Kylbrunn
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Klicka här för att svara
