Vi kommer att bygga ett däck på ca 4x7m här:

Trädgårdsyta med rödfärgat hus, en paviljongstomme, vita plaststolar och en barnlekplats, planeras för däckbygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Till höger blir det en paviljong med ett stort lounge-set. Till vänster har vi tänkt ett utekök med ho, rinnande vatten och gasolbrännare med muurika-häll 58cm. Vattnet blir en enkel variant för att koppla på vattenslang på sidan som sen går vidare till alupex och ett spolhandtag.

För att piffa upp det hela drar vi fram el till belysning +annat. Stereon sitter i garaget och styrs endast med på och av, uppspelandet sker via blåtand.

Annat som lär finnas är väl någon blomlåda.

Men har ni några fler förslag på mysiga/roliga tillbehör eller lösningar ? Bjälklaget byggs rejält för att så småningom kunna bygga en paviljong i trä.

Integrerad ölkyl? Rolig belysning? Annan belysning? Decklight? Hängmatta? Vindskydd? Piltavla? Kyl?

Nu har jag chansen att göra något roligt och vill verkligen ta ut svängarna lite :) Det här lilla projektet känns som "mitt" där jag väljer utförandet mer eller mindre :)

Skalenlig ritning i MS Paint.. reta mig inte så mycket för mina talanger.
Enkel ritning av en uteplats med angivna mått för Muurikka, paviljong och högtalare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varför inte ta ut svängarna lite och göra en sväng? :)
Gör formen lite oregelbunden med lite rundare former. Blir mycket merjobb men och mycket finare och intressantare.

Köp en 78 Muurikka om du inte har en samma som dom son köper för små grillar

Har redan Muurikkan men skulle gärna haft den större. Dock inte i år. Däremot kanske jag skulle bygga köket med möjlighet till att såga ur för den större :)

buspojken skrev:
Bygg en lucka och stoppa ner en markkyl,
[länk]
Klockrent! En sån blir det :)

• Gilla
buspojken
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.