18 451 läst ·
4 svar
18k läst
4 svar
Trädäck på lecablock
Står i begrepp att bygga ett trädäck som jag tänkte lägga på lecablock så jag hamnar ca: 20cm ovan mark. Däcket ska vara 3,60x5,00 m är det en vettig ideé? Eller ska man gjuta plintar osv? Hur göra med gräset som är där idag? Bara att gräva bort mina 10cm matjord och därefter lägga mektduk och lite singel?
Medlem
· östergötland
· 3 inlägg
Jag har nyligen gjort ett trädäck med de måtten du ska ha. Jag grävde bort ca 25-30 cm och på med markduk och sen fyllde med kross 8-32. Lecablock ca 18-20 st gick det åt, reglar 45*95 och trall 28*120. Flytande kontruktion dvs inga bärlinor fastskruvade i fasaden. Klockrent och stabilt.
Nu hade jag trädgårdsland på en del vilket gjorde att det var väldigt porös jord där. Detta hade inneburit att jag hade fåt gräva väldigt djupt för att få ner plintarna ordentligt. Jag kan tänka mig att det är mindre jobb med plintar och dessutom lättare att få dem i lod.
Nu hade jag trädgårdsland på en del vilket gjorde att det var väldigt porös jord där. Detta hade inneburit att jag hade fåt gräva väldigt djupt för att få ner plintarna ordentligt. Jag kan tänka mig att det är mindre jobb med plintar och dessutom lättare att få dem i lod.
Klicka här för att svara