Vi har tänkt göra ett trädäck på 8x4 meter. På detta ska vi ha ett uterum (vår&höst isolerat ej vinterbonat) på 5x4 meter. Vad ska man lägga under trädäcket? Idag har vi plattor på nästan hela ytan. Andra tips på vad man bör tänka på ? Vi har tänkt köpa ett komplett uterum med färdigkapad stomme från Willab. Någon med erfarenheter från dessa uterum?

låter ungefär som mitt projekt. Jag kommer också att ha en del av trädäcket inglasat (med glas från skånska byggvaror och kanalplasttak från desamma). Jag kommer att ha trädäcket på gjutna plintar och under detta lägger jag bara en matta som jag fått från ett pappersbruk, jag tror de har den för att pressa ut vattnet ur massan. Denna får fungera som kraftigare fiberduk. Sedan tänkte jag se till så att golvreglarna hamnar så att jag kan isolera golvet i inglasningen utan risk för att isoleringen blir blöt av regnvatten. Jag har dock inte riktigt bestämt mig för om jag ska isolera med glasull eller cellplast. Jag har liksom du inga ambitioner att använda rummet vintertid, men jag har grannar i samma radhuslänga som har isolerat och de kan använda rummet lite längre än de som inte har isolerat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.