1 300 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Träd och buskar som vissnar i augusti?
De flesta av våra träd och buskar har vissnat och detta i mitten av augusti. Även grannarnas, så det verkar allmänt för området. Men vad kan det bero på? Det är inte bara en sort som drabbats utan i stort sett ”alla” utom möjligen murgrönan. Det känns inte som ”höst” utan de har helt enkelt vissnat…det har varit extremt mycket regn, kan det ha samband?
Bilder?S sepani skrev:De flesta av våra träd och buskar har vissnat och detta i mitten av augusti. Även grannarnas, så det verkar allmänt för området. Men vad kan det bero på? Det är inte bara en sort som drabbats utan i stort sett ”alla” utom möjligen murgrönan. Det känns inte som ”höst” utan de har helt enkelt vissnat…det har varit extremt mycket regn, kan det ha samband?
Vi har haft liknande fenomen i år.
En ros som blommat mycket tidigare år har inte fått någon blomma som slagit ut än och ser allmänt hängig ut.
En klematis som växt som ogräs tidigare år har inte växt alls i år och upplevs ha dött.
Pionerna blommade över på någon dag.
Våra daggkåpor växte ovanligt lite och vissnade/ dog i mitten av juli.
Där emot annat har växt som tusan istället.
Vi har mestadels lerjord som i juni blev hårt som berg och som knappt mjuknat upp efter allt regn,, påverkar säkert.
En ros som blommat mycket tidigare år har inte fått någon blomma som slagit ut än och ser allmänt hängig ut.
En klematis som växt som ogräs tidigare år har inte växt alls i år och upplevs ha dött.
Pionerna blommade över på någon dag.
Våra daggkåpor växte ovanligt lite och vissnade/ dog i mitten av juli.
Där emot annat har växt som tusan istället.
Vi har mestadels lerjord som i juni blev hårt som berg och som knappt mjuknat upp efter allt regn,, påverkar säkert.
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Regn? Det är väldigt blött i marken just nu. Vissa växter gillar inte stående vatten. Kan det vara så?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden