Måste man stärka upp det befintliga golvet(spånskiva i daxläget) med ytterliggare en spånskiva i badrummet INNAN man armerar och flytspacklar??
Spånskivan är skruvad på 600cc
I badrummet skall det bara vara dusch, alltså ingen jacuzzi.
 
Inte om den spånskiva du har nu är 22mm på ett bjälklag med cc60, då räcker armeringen samt minst 12mm spackel på det tunnaste stället.
 
Missa inte att rengöra spånskivan väl samt bestryka den med primer
 
Kolla med spackeltillverkaren om det ska vara v313 (eller vad den fukttåligare av golvskivorna heter) eller om det duger med vanlig golvspån
Ardex har en konstruktion, som de garanterar, med vanlig golvspån, P3 primer och
K75 flytspackel
 
K
Den fukttåliga heter P5.
V313 är dock i klass P5, men är betäckningen som just den tillverkaren (Swedspan)har döpt sin P5-skiva till.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.