jag ska klä om mitt hus och undrar lite vad man ska ha för dimensioner på en lock panel???

Vad är vanligaste dimensionen på under respektive lock????

Tacksam för tips, även med bilder
 
Vanligaste är väl att man kör 22x120 både som under- och överbräda.
Vi har en smalare underbräda - 70 mm och en bredare överbräda på 120 mm. Men det är ju frågan om tycke och smak hur man vill att panelen skall se ut.
 
Vad ni än gör, ta inte för bred panel, huset ser så förbaskat tungt ut då när man har lockpanel.

Vi kör på vanlig stående panel med fasad notläkt. 22x145 för panelen och 16x45 på läkten. Hoppas det blir bra..... ;)
 
om man sätter 22x 120 hur mycket ska locken överlappa panelen???
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.