AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Måste ju kunna koka nässelsoppa en gång per år.
www.trangia.se ...

Sparar både utrymme och pengar!

• Gilla
  • Haha
b8q och 1 till
  • Laddar…
Vi han inte tömma walk-in och barnrummet förra fotovändan. Nu är det gjort, blev ju fina bilder

Barnrum med våningssäng, bokhylla fylld med böcker och leksaker, skrivbord med laptop och hörlurar. Färgglada gardiner vid fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Barnrum med våningssäng, hylla med böcker och leksaker, samt en leksaksbil på golvet. Färgglada gardiner och en skrivbordsstation syns också.
Skapa konto

Barnrum med skrivbord, bokhylla och byrå, dörr öppen mot ett angränsande rum med soffa.
Skapa konto

Walk-in closet med klädhängare, skjortor och klädlådor på hyllor. Organiserat och tömt för fotografering.
Skapa konto

• Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
Ovan bilder lär för övrigt stänga lgh-kapitlet i denna tråd! Sorgligt!

Redigerat:
  • Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
Kul, grattis till dig och grattis till oss som får följa en helt ny renovering 😁

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Ser att du moderniserat tråd rubriken. 👍❤️ Ser fram emot minst 4000 inlägg till. 😻

• Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Malmgren lär varken vilja eller kunna bygga nått nytt om jag förstår saken rätt.
Men han hade ju precis köpt ett? Ska det inte renoveras alltså?

Anna_H Anna_H skrev:
Men han hade ju precis köpt ett? Ska det inte renoveras alltså?
Malmgren lär varken vilja eller kunna bygga nått NYTT.

Att de ska renovera (eller låta renovera) framgår väl rätt tydligt?

F fribygg skrev:
Malmgren lär varken vilja eller kunna bygga nått NYTT.

Att de ska renovera (eller låta renovera) framgår väl rätt tydligt?
Ber om ursäkt för att du missuppfattade mig när jag skrev att jag tyckte det var bra med ny tråd för nytt hus. Borde givetvis skrivit ny ägare till ett gammalt hus istället så att alla språkpoliser slipper bli förvirrade. 🙄

• Gilla
  • Haha
AndersMalmgren och 3 till
  • Laddar…
J
Vi han inte tömma walk-in och barnrummet förra fotovändan. Nu är det gjort, blev ju fina bilder
Jag trodde först barnen bott i garderoben men såg sen att det var två rum och inte en kombinerad garderob och barnrum. Men de blir väl glada få eget rum?
12 åringen är inte road. Han kommer ta tunnelbanan till Vasa real tydligen :D
Och 9 åringen är osäker om det blir höglandskolan där han har lite polare via mina barndomsvänmners barn eller om även han kommer gå kvar i vasa real
12 år så är det inte långt kvar till gymnasiet, då byter många kompisar ändå. Och förhoppningsvis hittar de nya kompisar.

När jag tänker efter så skiljer det sig rätt mycket mellan min uppväxt och vad man gjorde och mina barns. Jag var ute jämnt, cyklade, byggde lådbil, var i skogen och klättrade, åkte pulka och senare fixade med moped osv. Nu sitter mina barn ofta med mobilen eller vid datorn, men när de är med kompisar så är de ibland ute och leker med nån boll eller i studsmattan men det är rätt sällan - för mig var det nästan varje dag. Det där "äventyrandet" jag höll på med verkar inte lika vanligt nu. Men jag växte upp i Uppsala, i stan i villa men ändå nära områden man kunde äventyra i. 100 meter till stadsskogen och ett par hundra till botaniska trädgården, nån kilometer till ekeby bruk som var nedlagt och andra öde byggnader som erbjöd lite urbex. Kanske hänger det på var man bor och har i närheten. Eller är det att unga idag umgås mer digitalt... Och tänker man så så kanske en lägenhet mitt i stan inte är den begränsning som den hade varit för mig när jag var barn. Så kanske tycker de ärligt att villalivet suger? Låt oss hoppas att dina barn hittar fördelar med det nya boendet! Iallafall en studsmatta lär väl uppskattas...

Varje dag ska jag orka ta mig till stan. För lunch/bruch och middag precsi som idag
Jag tycker det är skönt att jobba hemifrån och vill göra det så mkt som möjligt, men tur vi alla är olika! :D Men visst är det kul att nån gång i veckan luncha med någon. Men för denna eremit duger det med 1-2ggr/vecka.

Tycker du ska avsluta med samtliga bilder i säljannonsen. Och vad slutpriset blev.

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Jag trodde först barnen bott i garderoben men såg sen att det var två rum och inte en kombinerad garderob och barnrum. Men de blir väl glada få eget rum?

12 år så är det inte långt kvar till gymnasiet, då byter många kompisar ändå. Och förhoppningsvis hittar de nya kompisar.

När jag tänker efter så skiljer det sig rätt mycket mellan min uppväxt och vad man gjorde och mina barns. Jag var ute jämnt, cyklade, byggde lådbil, var i skogen och klättrade, åkte pulka och senare fixade med moped osv. Nu sitter mina barn ofta med mobilen eller vid datorn, men när de är med kompisar så är de ibland ute och leker med nån boll eller i studsmattan men det är rätt sällan - för mig var det nästan varje dag. Det där "äventyrandet" jag höll på med verkar inte lika vanligt nu. Men jag växte upp i Uppsala, i stan i villa men ändå nära områden man kunde äventyra i. 100 meter till stadsskogen och ett par hundra till botaniska trädgården, nån kilometer till ekeby bruk som var nedlagt och andra öde byggnader som erbjöd lite urbex. Kanske hänger det på var man bor och har i närheten. Eller är det att unga idag umgås mer digitalt... Och tänker man så så kanske en lägenhet mitt i stan inte är den begränsning som den hade varit för mig när jag var barn. Så kanske tycker de ärligt att villalivet suger? Låt oss hoppas att dina barn hittar fördelar med det nya boendet! Iallafall en studsmatta lär väl uppskattas...

Jag tycker det är skönt att jobba hemifrån och vill göra det så mkt som möjligt, men tur vi alla är olika! :D Men visst är det kul att nån gång i veckan luncha med någon. Men för denna eremit duger det med 1-2ggr/vecka.

Tycker du ska avsluta med samtliga bilder i säljannonsen. Och vad slutpriset blev.
Även de dagar jag jobbar hemma(4 dagar ibland 3) så åker jag in och lunchar med kollegor eller vänner. Det kommer jag fortsätta med.

Mest minstingen som tycker det ska bli roligt med eget rum.

• Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
J
Även de dagar jag jobbar hemma(4 dagar ibland 3) så åker jag in och lunchar med kollegor eller vänner. Det kommer jag fortsätta med.

Mest minstingen som tycker det ska bli roligt med eget rum.
När pojk eller flickvän dyker upp så uppskattas nog det egna rummet även av det andra syskonet. ;)

Kul med ett aktivt "lunchliv". Lunch och fika är oftast den största anledningen att träffa kollegor. Och ibland "kortidorssnack" - själva jobbet görs ofta bäst i enskildhet. :)

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
När pojk eller flickvän dyker upp så uppskattas nog det egna rummet även av det andra syskonet. ;)

Kul med ett aktivt "lunchliv". Lunch och fika är oftast den största anledningen att träffa kollegor. Och ibland "kortidorssnack" - själva jobbet görs ofta bäst i enskildhet. :)
Tror gen alpha kommer lösa det där via discord 😅

• Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
J
Tror gen alpha kommer lösa det där via discord 😅
Även vid digitala interaktioner vill nog ungdomarna inte dela rum under denna interaktion...

• Haha
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Satsuki
Spännande utveckling, när går flytten?
Och hur ska ni göra m trädgården, återställa till forna tiders glans?

Satsuki Satsuki skrev:
Spännande utveckling, när går flytten?
Och hur ska ni göra m trädgården, återställa till forna tiders glans?
Tillträde november. Varken jag eller sambon har gröna fingrar så det blir intressant.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.