1 386 713 läst ·
4 308 svar
1387k läst
4,3k svar
Totalrenovering av 20-talslägenhet och villa
Renoverare
· Stockholm
· 21 160 inlägg
Vi han inte tömma walk-in och barnrummet förra fotovändan. Nu är det gjort, blev ju fina bilder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Stockholm
· 21 160 inlägg
Ovan bilder lär för övrigt stänga lgh-kapitlet i denna tråd! Sorgligt!
Redigerat:
Ber om ursäkt för att du missuppfattade mig när jag skrev att jag tyckte det var bra med ny tråd för nytt hus. Borde givetvis skrivit ny ägare till ett gammalt hus istället så att alla språkpoliser slipper bli förvirrade. 🙄F fribygg skrev:
Jag trodde först barnen bott i garderoben men såg sen att det var två rum och inte en kombinerad garderob och barnrum. Men de blir väl glada få eget rum?AndersMalmgren skrev:
12 år så är det inte långt kvar till gymnasiet, då byter många kompisar ändå. Och förhoppningsvis hittar de nya kompisar.AndersMalmgren skrev:
När jag tänker efter så skiljer det sig rätt mycket mellan min uppväxt och vad man gjorde och mina barns. Jag var ute jämnt, cyklade, byggde lådbil, var i skogen och klättrade, åkte pulka och senare fixade med moped osv. Nu sitter mina barn ofta med mobilen eller vid datorn, men när de är med kompisar så är de ibland ute och leker med nån boll eller i studsmattan men det är rätt sällan - för mig var det nästan varje dag. Det där "äventyrandet" jag höll på med verkar inte lika vanligt nu. Men jag växte upp i Uppsala, i stan i villa men ändå nära områden man kunde äventyra i. 100 meter till stadsskogen och ett par hundra till botaniska trädgården, nån kilometer till ekeby bruk som var nedlagt och andra öde byggnader som erbjöd lite urbex. Kanske hänger det på var man bor och har i närheten. Eller är det att unga idag umgås mer digitalt... Och tänker man så så kanske en lägenhet mitt i stan inte är den begränsning som den hade varit för mig när jag var barn. Så kanske tycker de ärligt att villalivet suger? Låt oss hoppas att dina barn hittar fördelar med det nya boendet! Iallafall en studsmatta lär väl uppskattas...
Jag tycker det är skönt att jobba hemifrån och vill göra det så mkt som möjligt, men tur vi alla är olika!AndersMalmgren skrev:
Tycker du ska avsluta med samtliga bilder i säljannonsen. Och vad slutpriset blev.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 21 160 inlägg
Även de dagar jag jobbar hemma(4 dagar ibland 3) så åker jag in och lunchar med kollegor eller vänner. Det kommer jag fortsätta med.J JohanLun skrev:Jag trodde först barnen bott i garderoben men såg sen att det var två rum och inte en kombinerad garderob och barnrum. Men de blir väl glada få eget rum?
12 år så är det inte långt kvar till gymnasiet, då byter många kompisar ändå. Och förhoppningsvis hittar de nya kompisar.
När jag tänker efter så skiljer det sig rätt mycket mellan min uppväxt och vad man gjorde och mina barns. Jag var ute jämnt, cyklade, byggde lådbil, var i skogen och klättrade, åkte pulka och senare fixade med moped osv. Nu sitter mina barn ofta med mobilen eller vid datorn, men när de är med kompisar så är de ibland ute och leker med nån boll eller i studsmattan men det är rätt sällan - för mig var det nästan varje dag. Det där "äventyrandet" jag höll på med verkar inte lika vanligt nu. Men jag växte upp i Uppsala, i stan i villa men ändå nära områden man kunde äventyra i. 100 meter till stadsskogen och ett par hundra till botaniska trädgården, nån kilometer till ekeby bruk som var nedlagt och andra öde byggnader som erbjöd lite urbex. Kanske hänger det på var man bor och har i närheten. Eller är det att unga idag umgås mer digitalt... Och tänker man så så kanske en lägenhet mitt i stan inte är den begränsning som den hade varit för mig när jag var barn. Så kanske tycker de ärligt att villalivet suger? Låt oss hoppas att dina barn hittar fördelar med det nya boendet! Iallafall en studsmatta lär väl uppskattas...
Jag tycker det är skönt att jobba hemifrån och vill göra det så mkt som möjligt, men tur vi alla är olika!Men visst är det kul att nån gång i veckan luncha med någon. Men för denna eremit duger det med 1-2ggr/vecka.
Tycker du ska avsluta med samtliga bilder i säljannonsen. Och vad slutpriset blev.
Mest minstingen som tycker det ska bli roligt med eget rum.
När pojk eller flickvän dyker upp så uppskattas nog det egna rummet även av det andra syskonet.AndersMalmgren skrev:
Kul med ett aktivt "lunchliv". Lunch och fika är oftast den största anledningen att träffa kollegor. Och ibland "kortidorssnack" - själva jobbet görs ofta bäst i enskildhet.
Renoverare
· Stockholm
· 21 160 inlägg
Tror gen alpha kommer lösa det där via discord 😅J JohanLun skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 21 160 inlägg