S
Grattis!
Mäklarna brukar spara annonserna på någon opublik plats så att man kan komma åt bilderna efteråt. Kanske du kan fråga?

Det kanske växer brännässlor i tomtgränsen någonstans. 😊

• Haha
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Utgår att pensionärskuvösen rivs dag ett. Uppenbarligen inte tidsenlig.

Här är en bild från 2017 på huset men någon som kan se ut som orginalaltan på långsidan.

Året efter var huset förstört och målat i någon blekgul färg.

• Hus med röd takpannor framför träd och buskar, varav ett hus har en altan på långsidan, fotograferat under en mulen dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gult och vitt hus från 2017, del av radhusområde med röda tak. Lummig omgivning med träd. Persona på bänk i förgrunden. Molnig himmel.
J
A atomlab skrev:
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tackar, nu ska den bara ytrenoveras lite 😂😅
Var det inte så att när ni gick loss på lägenheten var ni utan barn? Jag själv känner att två barn gör att man har en promille av den kapacitet man hade innan barn. Nu skaffade vi vårt hus precis när vi fått vårt andra, men faktiskt tror jag att precis när de är pyttesmå har man mer tid än när de ska skjutsas på aktiviteter hit och dit osv. Vår äldsta är 15 nu, och nu med egen moppe är det iallafall på barmarkstid en otrolig lättnad, annars känns det som man är en bolt-chaffis 24-7. Nu har ni väl bott centralt utan bil, men plötslig behöver ni två bilar och ska skjutsa land och rike runt. ;)

Hoppas planerna är realistiska. Pensionärskuvöser må vara smaklösa men ofta väldigt trevliga och praktiska. :D Dessutom, utsidan ser andra, insidan ser man själv...

Oavsett, kul Anders, kanske framförallt för sambon din och barnen. Det är trevligt med trädgård och natur runt knuten! Du kommer nog orka ta dig till en och annan lunch. Eller blir du en grillgubbe och står och lagar maten själv likt Ernst, barfota och i skinnförkläde!

A atomlab skrev:

Här är en bild från 2017 på huset men någon som kan se ut som orginalaltan på långsidan.

Året efter var huset förstört och målat i någon blekgul färg.
Både 70 talsdelen och kuvösen ska bort

• Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Var det inte så att när ni gick loss på lägenheten var ni utan barn? Jag själv känner att två barn gör att man har en promille av den kapacitet man hade innan barn. Nu skaffade vi vårt hus precis när vi fått vårt andra, men faktiskt tror jag att precis när de är pyttesmå har man mer tid än när de ska skjutsas på aktiviteter hit och dit osv. Vår äldsta är 15 nu, och nu med egen moppe är det iallafall på barmarkstid en otrolig lättnad, annars känns det som man är en bolt-chaffis 24-7. Nu har ni väl bott centralt utan bil, men plötslig behöver ni två bilar och ska skjutsa land och rike runt. ;)

Hoppas planerna är realistiska. Pensionärskuvöser må vara smaklösa men ofta väldigt trevliga och praktiska. :D Dessutom, utsidan ser andra, insidan ser man själv...

Oavsett, kul Anders, kanske framförallt för sambon din och barnen. Det är trevligt med trädgård och natur runt knuten! Du kommer nog orka ta dig till en och annan lunch. Eller blir du en grillgubbe och står och lagar maten själv likt Ernst, barfota och i skinnförkläde!
Jag fick ta fullmakt för sambon när vi signa lägenheten för hon låg på neo med vår förstfödda
Nyfödd bebis med gul mössa och andningsmask, insvept i en filt i en vuxens famn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta var 2013, andra kom 2015 så det var barn med under denna tiden. Men du har rätt jag känner jag har mycket mindre enegi på kvällarna nu än då.

• Älska
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Det viktiga med barn är att hålla ett konstant långsamt tempo. En timme varje kväll exempelvis, eller fem timmar varje söndag… och aldrig påbörja flera projekt samtidigt. Man ska leva i det också. Jag har snart fem döttrar och är inne på tredje huset nu (och fortfarande första äktenskapet)

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Exostor Exostor skrev:
En timme varje kväll exempelvis
Låter på sitt sätt bra i teorin men då får man vara beredd på att det tar många år... På en timma hinner man knappt börja innan det är dags att avsluta tycker jag. Alltid viss start-/stoppsträcka vad man än gör.

Vi kommer nog få outsoruca mer denna renovering än förra. Farsan är ju 80 bast nu och tyvärr inte lika pigg som han var. :/ Och jag har inte tid. Men vi kommer göra ytskikt och sådant som jag tror hantverkare inte fixar bra.

J JohanLun skrev:
12 åringen är inte road. Han kommer ta tunnelbanan till Vasa real tydligen :D
Och 9 åringen är osäker om det blir höglandskolan där han har lite polare via mina barndomsvänmners barn eller om även han kommer gå kvar i vasa real

Varje dag ska jag orka ta mig till stan. För lunch/bruch och middag precsi som idag

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Varje dag ska jag orka ta mig till stan. För lunch/brunch och middag precis som idag
Nej då förstår jag att det blir svårt att hitta tid för renovering... 😂

Och jag har inte tid.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nej då förstår jag att det blir svårt att hitta tid för renovering... 😂
Kök är inte tänkt att användas mer än sporadiskt

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Kök är inte tänkt att användas mer än sporadiskt
Du kanske ska skippa det helt? Känns mest som något som pöbeln behöver för att skala potatis och sånt. 😂

• Gilla
Robert63
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du kanske ska skippa det helt? Känns mest som något som pöbeln behöver för att skala potatis och sånt. 😂
Måste ju kunna koka nässelsoppa en gång per år.

• Älska
  • Gilla
BengtH och 2 till
  • Laddar…
1927, hade gärna haft en några år yngre. Men 27 funkar, allt äldre än 1930 :)
Grattis till köpet!

Jo 1927 är en bra årgång som mitt eget hus. Rejält byggda hus på den tiden.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Låter på sitt sätt bra i teorin men då får man vara beredd på att det tar många år... På en timma hinner man knappt börja innan det är dags att avsluta tycker jag. Alltid viss start-/stoppsträcka vad man än gör.
Jo, men det är ett maraton, inte en sprint. Det blir klart till någon jul…

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.