1 379 899 läst ·
4 291 svar
1380k läst
4,3k svar
Totalrenovering av 20-talslägenhet och villa
Medlem
· Stockholms Län
· 706 inlägg
"Sjysst mjukvara. Ge mig full upplösning, annars crackar jag den"
Nice ändå. Om det är något jag verkligen saknar på den öppna mjukvarumarknaden så är det en sjysst renderare för sketchup.
Nice ändå. Om det är något jag verkligen saknar på den öppna mjukvarumarknaden så är det en sjysst renderare för sketchup.
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Borde väl gå att rita upp i Sketchup, och se vad som är snyggast? Tycker det beror på hur djupt skåp du har i förhållande till diskhons djup. Är det en förhållandevis liten diskho så ser det konstigt ut att ha den centrerad, tycker jag.
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Skivan kommer vara 620 på djupet, hon är 426 på djupet och blandaren är 54mm i diameter vid basen
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Såhär ser det ut när hon är centererad
Framskjuten så långt det går utan att börja karva i stommen, då är det 80mm till framkant på skivan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Framskjuten så långt det går utan att börja karva i stommen, då är det 80mm till framkant på skivan
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Helt klart framskjuten så långt det går. 1+1+0,5=2,5 anledningar:
1. Man slipper sträcka sig så långt. Ett par få cm gör rätt så mycket vid vasken.
1. Då kan man flytta fram kranen något också. Lättare att städa bakom.
0,5. Estetiken
1. Man slipper sträcka sig så långt. Ett par få cm gör rätt så mycket vid vasken.
1. Då kan man flytta fram kranen något också. Lättare att städa bakom.
0,5. Estetiken
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Den är så smart att den går bara framåt, någon har tänkt till 
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Vissa regler är till för att brytas, det sitter ventil i diskmaskinen, åker vi bort kan man stänga av med ballofixerna under diskbänk. Har bott i nuvarande lgh i över 10 år utan att stänga av vattnet till diskmaskin en enda gång
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Vi kanske jackan ut 10mm ur stommen då hamnar flänsen på hon 70 mm från kant fram och 124 bak
Finns snygga elektriska små knappar som jag funderade på att sätta in i skåpet under vasken. Problemet är att vi ofta slår igång maskinen med timer på kvällen så den är klar lagom till man vaknar på morgonen. Alla elektriska som jag kollat på startar direkt och bryter efter typ 3 timmar. Det funkar tyvärr inte.AndersMalmgren skrev: