"Sjysst mjukvara. Ge mig full upplösning, annars crackar jag den"

Nice ändå. Om det är något jag verkligen saknar på den öppna mjukvarumarknaden så är det en sjysst renderare för sketchup.

Imorn kommer de för att mäta bänkskivan och jag har inte ens funderat på hur blandare och ho ska sitta i djupled, vad är gängse standard?

IMAG0886.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

AndersMalmgren skrev:
Imorn kommer de för att mäta bänkskivan och jag har inte ens funderat på hur blandare och ho ska sitta i djupled, vad är gängse standard?

[bild]
Centrerat eller något framåt typ 45 fram 55 bak

Borde väl gå att rita upp i Sketchup, och se vad som är snyggast? Tycker det beror på hur djupt skåp du har i förhållande till diskhons djup. Är det en förhållandevis liten diskho så ser det konstigt ut att ha den centrerad, tycker jag.

Skivan kommer vara 620 på djupet, hon är 426 på djupet och blandaren är 54mm i diameter vid basen

Såhär ser det ut när hon är centererad

blandare_center.png
Skapa konto

blandare_center_sidan.png
Skapa konto

Framskjuten så långt det går utan att börja karva i stommen, då är det 80mm till framkant på skivan
blandare_front.png
Skapa konto

blandare_front_sidan.png
Skapa konto

Helt klart framskjuten så långt det går. 1+1+0,5=2,5 anledningar:
1. Man slipper sträcka sig så långt. Ett par få cm gör rätt så mycket vid vasken.
1. Då kan man flytta fram kranen något också. Lättare att städa bakom.
0,5. Estetiken :)

• Gilla
kallun och 2 till
  • Laddar…
Håller med RB på alla 2,5 punkter!

Hur går vredet på kranen? Går det bara framåt?

richardtenggren
Ser ut lite som vår Mora Rexx fast pinnen är längre, men den går i alla fall åt båda hållen, varmt och kallt. Men var ska du ha avstängningen till diskmaskinen?:)

Den är så smart att den går bara framåt, någon har tänkt till :)

Vissa regler är till för att brytas, det sitter ventil i diskmaskinen, åker vi bort kan man stänga av med ballofixerna under diskbänk. Har bott i nuvarande lgh i över 10 år utan att stänga av vattnet till diskmaskin en enda gång

Vi kanske jackan ut 10mm ur stommen då hamnar flänsen på hon 70 mm från kant fram och 124 bak

Ser bättre ut med alt. 2 faktiskt.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Vissa regler är till för att brytas, det sitter ventil i diskmaskinen, åker vi bort kan man stänga av med ballofixerna under diskbänk. Har bott i nuvarande lgh i över 10 år utan att stänga av vattnet till diskmaskin en enda gång
Finns snygga elektriska små knappar som jag funderade på att sätta in i skåpet under vasken. Problemet är att vi ofta slår igång maskinen med timer på kvällen så den är klar lagom till man vaknar på morgonen. Alla elektriska som jag kollat på startar direkt och bryter efter typ 3 timmar. Det funkar tyvärr inte.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.