Snygga ritningar förresten. Är det programmet lättare att rita i än Sketchup? Behöver rita lite grand men har väldigt svårt att komma igång ...

Stolab Björka finns i flera olika versioner och är bra exempel på olika lösningar. Öppna PDF filerna för de olika borden för att se expansionsmöjligheter. http://www.stolab.se/sv/mobler/bord/

Fördelen med klaff/slag är att man slipper förvara lösa iläggsskivor, lätt att flytta och det går snabbt att expandera eller minska.

Jo, rördragning för duk och projektor kommer ingen vart utan att vi river mediaväggen mot grabbensrum och börjar bila tegel igen på andra sidan :D Man skulle kunna välja en mindre soffa eller skippa bokhyllan etc, men känns lite trist. Det där bordet är 110cm i diameter, du tänker ett ännu mindre runt bord som man kan göra större? På bilden har jag heller bara placerat ut stolarna lite på måfå. När man inte sitter vid bordet går det ju att skjuta in dem längre.

Tackar, det är Sketchup som används och ett plugin som heter Brighter3D för att raytraca bilderna

Testat lite med ett rektangulärt bord 1400x850

matgrupp_rect.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

matgrupp_rect_soffa.png
Skapa konto

matgrupp_rect_top.png
Skapa konto

Redigerat:
Jag försöker greppa vad det är för slags utrymme på andra sidan bardisken. Ingen plats för matbord där?

Det är hallen så ingen plats där :D

Planlösning
plan_top.png
Skapa konto

Då fastnar ju alla besökare i baren!
Ingen vits med att bry sig om större matbord då :p

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Lexington skrev:
Detta bordet hade kanske varit något för dig?
[länk]
haha, ja det var häftig mekanik, men lite bulkigt va? :D

En annan fråga, såg ditt ritprogram som du kör med. Använder du gratis- eller betalversionen?

Tyckte förövrigt det senaste bordet blev bäst!

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Gratis därav alla bilder är så små och loggan är där :) med tanke på hur mycket jag använt det borde jag nästan köpt det (pratar om raytrace pluginet nu, sketchup duger gott i gratisversion)

Edit :försökte hitta bredd och höjd inställningarna med en hex editor, hittade strängarna som används från setup, men de underliggande variablerna hitte jag inte. Rent teoretiskt borde de går att hitta om man har lite tid och är bra på maskinkod

Redigerat:
  • Gilla
FRS
  • Laddar…
Man spar ju inte jättemycket utrymme på att köra runt bord, fykanten är en placeholder för att förenkla flytta runt stolarna

(De övre stolarna är i indraget läge på denna bild)
utrymme_rund.png
Skapa konto

utrymme_rect.png
Skapa konto

Redigerat:
Fick frågan från ett snickeri där jag har offertförfrågan ute om jag vill ha stående årsringar. Blir det inte mer omogent med liggades?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.