1 379 903 läst ·
4 291 svar
1380k läst
4,3k svar
Totalrenovering av 20-talslägenhet och villa
Administrator
· Skåne
· 8 683 inlägg
Snygga ritningar förresten. Är det programmet lättare att rita i än Sketchup? Behöver rita lite grand men har väldigt svårt att komma igång ...
Stolab Björka finns i flera olika versioner och är bra exempel på olika lösningar. Öppna PDF filerna för de olika borden för att se expansionsmöjligheter. http://www.stolab.se/sv/mobler/bord/
Fördelen med klaff/slag är att man slipper förvara lösa iläggsskivor, lätt att flytta och det går snabbt att expandera eller minska.
Fördelen med klaff/slag är att man slipper förvara lösa iläggsskivor, lätt att flytta och det går snabbt att expandera eller minska.
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Jo, rördragning för duk och projektor kommer ingen vart utan att vi river mediaväggen mot grabbensrum och börjar bila tegel igen på andra sidan
Man skulle kunna välja en mindre soffa eller skippa bokhyllan etc, men känns lite trist. Det där bordet är 110cm i diameter, du tänker ett ännu mindre runt bord som man kan göra större? På bilden har jag heller bara placerat ut stolarna lite på måfå. När man inte sitter vid bordet går det ju att skjuta in dem längre.
Tackar, det är Sketchup som används och ett plugin som heter Brighter3D för att raytraca bilderna
Tackar, det är Sketchup som används och ett plugin som heter Brighter3D för att raytraca bilderna
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Testat lite med ett rektangulärt bord 1400x850
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Medlem
· Stockholms Län
· 706 inlägg
Jag försöker greppa vad det är för slags utrymme på andra sidan bardisken. Ingen plats för matbord där?
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Det är hallen så ingen plats där 
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Medlem
· Stockholms Län
· 706 inlägg
Då fastnar ju alla besökare i baren!
Ingen vits med att bry sig om större matbord då
Ingen vits med att bry sig om större matbord då
Detta bordet hade kanske varit något för dig?
https://www.youtube.com/watch?v=tOp5j_57LAE
https://www.youtube.com/watch?v=tOp5j_57LAE
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Gratis därav alla bilder är så små och loggan är där
med tanke på hur mycket jag använt det borde jag nästan köpt det (pratar om raytrace pluginet nu, sketchup duger gott i gratisversion)
Edit :försökte hitta bredd och höjd inställningarna med en hex editor, hittade strängarna som används från setup, men de underliggande variablerna hitte jag inte. Rent teoretiskt borde de går att hitta om man har lite tid och är bra på maskinkod
Edit :försökte hitta bredd och höjd inställningarna med en hex editor, hittade strängarna som används från setup, men de underliggande variablerna hitte jag inte. Rent teoretiskt borde de går att hitta om man har lite tid och är bra på maskinkod
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Man spar ju inte jättemycket utrymme på att köra runt bord, fykanten är en placeholder för att förenkla flytta runt stolarna
(De övre stolarna är i indraget läge på denna bild)
(De övre stolarna är i indraget läge på denna bild)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Fick frågan från ett snickeri där jag har offertförfrågan ute om jag vill ha stående årsringar. Blir det inte mer omogent med liggades?