J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Orkar inte med de hör av sig och undrar varför det rinner matfett längs väggen 😂
Jag är nog mer nogrann än medelsvennson när jag väl gör nåt (som tex städar) - när vi städar ur tex en fjällstuga man bott i i en vecka så kan jag konstatera att de innan inte alls kollar lika noga. Eller när jag städat ur leasingbilar jag lämnat tillbaka.

Hemma städar jag väl för sällan, men när jag väl gör det så är jag noga.

Ibland önskar jag att jag var lite slarvigare när jag väl gör nåt (renoverar, städar osv) så det blev mer mängd än kvalitet. Men samtidigt, jag gissar du har denna sjukan mer än mig Anders, så blir man galen om man slarvat med nåt man sen ser varje dag. Intala dig att du ska flytta så kanske du kan sänka nivån något, den kommer nog vara bra nog ändå! :)

Hoppas att de som flyttar ut från huset är lika noga. Jag vågar nog tyvärr betta på att de inte är det. :D😂

Ja, det där med flyttstädning är intressant. Jag har flyttat till tre lägenheter och tre hus. Inget av dem har varit städat över huvud taget (i två av fallen var det iofs överenskommet)

• Arg
cpalm
  • Laddar…
slängde ut min smeg köksfläkt i sommras jag förstår inte vilken idiot som har designat dom så otroligt dåligt går ju inte att tvätta så nu blir det att köpa en proffs model för resturang kök

M maria01 skrev:
slängde ut min smeg köksfläkt i sommras jag förstår inte vilken idiot som har designat dom så otroligt dåligt går ju inte att tvätta så nu blir det att köpa en proffs model för resturang kök
Smeg är 95 procent design 5 procent funktion. Siemens var bättre förr, denna fläkt är nog 75 procent design 25 procent funktion

• Gilla
[SH]
  • Laddar…
Smeg är 95 procent design 5 procent funktion. Siemens var bättre förr, denna fläkt är nog 75 procent design 25 procent funktion
plus att det var så jävla dåligt drag i dom förstår inte varför fläkten är till sidan istället för direkt ner

M maria01 skrev:
plus att det var så jävla dåligt drag i dom förstår inte varför fläkten är till sidan istället för direkt ner
Där måste jag ge Siemens cred, deras P läge är sjukt effektivt. Men jag tror det är också vad som gjort att den blivit så full med fett. Vi kör alltid P läget i princip.

M maria01 skrev:
SMEG är ju billigt skräp från Slovenien.

Huddingebo Huddingebo skrev:
SMEG är ju billigt skräp från Slovenien.
fel dom är från italien men har som alla andra tillverkning i andra länder med men billigt skulle jag inte säga att dom var betala 22000kr för ugn och fläkt fast du har bättre ställt en oss om det är billigt för dig

Smeg tar rejält betalt för något som kvalitetsmässigt inte alltid är på topp.

• Gilla
Exostor och 1 till
  • Laddar…
Jag brukar spraya med något fettlösande, sätta på fläkten på max och sedan ställa en gryta kokande vatten under, då rinner mycket av fettet av.

• Gilla
  • Wow
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Jag brukar spraya med något fettlösande, sätta på fläkten på max och sedan ställa en gryta kokande vatten under, då rinner mycket av fettet av.
Gjorde samma men räckte tyvärr inte

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Fixar absolut sista grejen som aldrig blev klar. Milstolpe :)

Kopparrör och ventiler vid en vägg, slutfix vid radiatorinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
J
B Brainy skrev:
Och klart det ska vara en brandbil utanför ett barnrum 😀
Brandbil

Se där, trodde det var en buss, kollade inte så noga 😅
Tycker det ser ut att vara en DeLorean i videon...

När går flytten Anders?

J JohanLun skrev:
Brandbil

Tycker det ser ut att vara en DeLorean i videon...

När går flytten Anders?
Om en månad ca.

C
Exostor Exostor skrev:
Inget av dem har varit städat över huvud taget
Ja fy f-n, kände direkt igen mig med Anders köksfläkt, han får åtminstone gnida på sin egen skit 😬

• Gilla
Exostor
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.