Först, jag har totalt oerfaren när det kommer till hus, men har väl renoverat en lägenhet hemma i Sverige.

Nu har jag kommit på en galen idé om at totalrenovera en betonglägenhet i latinamerika och behöver goda råd.

Lägger upp några bilder. Vad är det för material tror ni? Är det betong i både väggar och golv?
Vad är de första stegen för att få det i beboeligt skick? Jag antar att jag måste få bort den översta ytan och lägga nytt avloppssystem, eller måste all betong/material bort?

Öde betonglägenhet med slitet golv och fläckiga väggar i behov av renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal tvåvånings betonglägenhet i Latinamerika med sliten fasad och balkongräcke.
Skapa konto
Förfallna interiör av en lägenhet med betonggolv, skadade väggar och dörrar som leder till utsidan.
Skapa konto
Oinredd betonglägenhet med synliga väggar och golv i behov av renovering.
Skapa konto
Interiör av en nedgången betonglägenhet med synliga väggar och golv, en enkel fönsteröppning, och en ung planta.
Skapa konto
Del av en rå betongvägg och -golv i ett renoveringsbehovande skick, med synlig avfall och några vita kakelplattor.
Skapa konto

Jag skulle gissa att bjälklagen är gjutna i betong och resten är murat med håltegel (väldigt mycket luft i) och sedan putsat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.