Hej,
Jag håller på (som alla andra) att göra en arbetsbänk/torsion box i MDF. Jag vill att toppskivan ska vara avtagbar för att enkelt kunna byta ut den. Hur skulle ni ha fäst toppen? Jag har tre alternativ (men det finns säkert något bättre).
1. Fälla in träpluggar i sargen och försänka in skruvar genom topp-skiva in i träpluggarna.
2. Tappa in i MDF-sargen och försänka maskinskruv genom topp-skiva in i sarg.
3. Limma in solida trä-block i respektive hörn i sargen och försänka skruvar genom topp-skiva in i trä-blocken.
Vad tror ni?
Jag håller på (som alla andra) att göra en arbetsbänk/torsion box i MDF. Jag vill att toppskivan ska vara avtagbar för att enkelt kunna byta ut den. Hur skulle ni ha fäst toppen? Jag har tre alternativ (men det finns säkert något bättre).
1. Fälla in träpluggar i sargen och försänka in skruvar genom topp-skiva in i träpluggarna.
2. Tappa in i MDF-sargen och försänka maskinskruv genom topp-skiva in i sarg.
3. Limma in solida trä-block i respektive hörn i sargen och försänka skruvar genom topp-skiva in i trä-blocken.
Vad tror ni?
Produkter som diskuteras: "maskinskruv"
Maskinskruv
Maskinskruvar är skruvar som är särskilt avsedda att användas med kraftverktyg som skruvdragare, vilket gör dem till ett effektivt val för många olika material och tillämpningar. Dessa skruvar har ofta robusta gängor som är utformade för
Läs mer
Klicka här för att svara