Hej,
Har en sommarstuga med två PAX fläktar, dock verkar det som det är lite för torrt inne?
Någon som har några ide vad man kan göra? Är dessa värden ok? Nu bor jag dock inte där mer än två veckor om året så har inte just nu ont av det.
Ha en kanonbra dag!

Har en sommarstuga med två PAX fläktar, dock verkar det som det är lite för torrt inne?
Någon som har några ide vad man kan göra? Är dessa värden ok? Nu bor jag dock inte där mer än två veckor om året så har inte just nu ont av det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ha en kanonbra dag!
Nu när vi haft en så kall period mitt i vintern är inte fuktvärdena inomhus representativa. Det är den allra torraste situation man kan tänka sig.
Sannolikt är det mycket högre värden på sensommaren.
Sannolikt är det mycket högre värden på sensommaren.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vi har också mycket torrt inne nu. Fingernaglarna spricker och vi går runt och nyser och snorar.
Temp/fuktighetsmäteren står på RH LO vilket betyder <15%.
har en granne som eldar mycket i sin gjutjärnskamin.
han ställer en rostfri bunke, typ matberedningsskål, full med vatten på kaminen.
Vattnet blir snabbt kokhett och ångar av sig och förbättrar luftkvaliteten inne.
Temp/fuktighetsmäteren står på RH LO vilket betyder <15%.
har en granne som eldar mycket i sin gjutjärnskamin.
han ställer en rostfri bunke, typ matberedningsskål, full med vatten på kaminen.
Vattnet blir snabbt kokhett och ångar av sig och förbättrar luftkvaliteten inne.
Klicka här för att svara